قیمت و عمر باتری ماشین های هیبریدی

قیمت و عمر باتری خودرو های هیبرید ی

 طول عمر و قیمت باتری خودرو های هیبریدی چقدر است ؟

يک طرز تفکری و دغدغه ای در بین مالکان خودرو های هیبریدی وجود دارد که باتری های این خودرو ها به زودی پس از خريد خودروی هيبريد خراب خواهد شد و عمر کوتاهی دارند ، زيرا اين باتری ها قابل اعتماد نيستند و به سرعت خراب می شوند. دلیل این نگرانی اين است که قیمت خريد باتری جايگزين خودرو های هیبریدی بسيار بالا است .

این دغدغه صحیح به نظر میرسد. زيرا مانند خرید باتری ماشین ، برای يک اتومبيل معمولی به نظر نمی رسد. هزينه باتری جدید ماشين هيبريدی می تواند در هر جايی از 2000 دلار تا 3000 دلار تخمین زده شود . با اين حال ، برخی از باتری های هيبريدی نجات يافته ماشين وجود دارند که با وجود چند سال عمر باقيمانده ، با قيمت 500 دلار هم فروخته می شوند.

برای شما مهم اين است که می خواهيد بدانید که طول عمر و قیمت باتری خودرو های هیبریدی چقدر است و دوست دارید بيشترين عمر را از باتری ماشين هيبريدی را برای خود داشته باشيد. اکثر توليد کنندگان خودروهای هيبريدی امروزی ادعا میکنند که باتری وسايل نقليه آنها طول عمر متوسط بين 140000 تا 160000 کیلومتر  است.

حتي برخی از مصرف کنندگان ادعا کرده اند که باطری های خودروی هيبريدي آنها 200000 کیلومتر و حتی 320000 کیلومتر در برخی از وسايل نقليه هيبريدی به طول انجاميده است. برای اکثر مالکان ، اين ميزان مسافت پيموده شده بين 5 تا 15 سال طی می شود.


بیشتر بدانید : مزیت ها و معایب خودروهای هيبريدی


 عوامل موثر بر طول عمر باتری ماشين هيبريدی

 

 

ميزان عمر باطری ماشين هيبريدی به نحوه زندگی شما بستگی دارد. در زير ليستی از بعضی عواملی که بايد قبل از خريد ماشين هيبريدی بعدی خود در نظر بگيريد ، ذکر شده است.

  • زمان رانندگی با خودرو

اگر چه باطری های هيبريدی قابل شارژ هستند ، اما آنها برای هميشه کار نمی کنند. زمانی فرا میرسد که اين باطری ها مانند هر باتری قابل شارژ ديگر شارژ خود را متوقف کنند يا شارژ کمتری را نگه دارند (به عنوان مثال : باتری تلفن هوشمند و لپتاپ شما ) .

اين بدان معناست که هرچه شارژ مجدد باتری بيشتر باشد ( استفاده زیاد ) ، به کوتاه تر شدن عمر باتری نزديکتر ميشويد. بنابراين در اصل ، شما بايد زمان رانندگی خود را تا حد ممکن محدود کنيد و زمان رانندگی نرمال شود تا عمر باتری طولانی شود. یکی از بهترین انتخاب ها برای باتری استارت خودرو هیبریدی، برند سپاهان است. جهت اطلاع از قیمت باطری ماشین سپاهان با ما در ارتباط باشید.

  • منطقه آب و هوای که خودرو استفاده می شود

در حالی که اکثر هيبريد ها دارای سیستم کنترل دمای باطری مؤثر هستند ، هوای بسيار سرد يا بسيار گرم میتواند طول عمر باطری هيبريدی را کاهش دهد. بسياری از دارندگان خودروهای هيبريدی با کاهش 30 درصدی عمر باطری در روزهای بسيار سرد زمستان هستند. اين کاملاً مشهود و مشهور است .

آنچه که هنوز مشخص نيست اين است که هوای بسيار گرم می تواند به باطری های هيبريدی آسيب برساند.

  • ضمانت نامه یا گارانتی باتری

اگر هنگام خريد وسيله نقليه خود بر روی باتری خودرو هيبريدی ضمانت نامه یا کارت گارانتی گنجانده شده باشد ، احتمالاً اين يک باتری خوب است که برای مدت طولاني دوام خواهد داشت. هرچه گارانتی طولانی تر باشد ، شاخص باتری با ماندگاری بهتر خواهد بود.

بدیهی است که فروشندگان خودرو قصد ندارند باطری خودرو هيبريدی را ضمانت کنند ، مگر اينکه مطمئن باشند که باتری نصب شده باطری خوبی است که مدتی دوام خواهد داشت. از اين گذشته ، اين باتری ها بسيار گران قيمت هستند و بنابراين آنها نمی خواهند هزينه تعويض باتری را تحت ضمانت خودشان به شما بپردازند. از برندهای معتبری که مناسب خودرو هایی مثل تویوتا و امثالهم است می توان به برند برنا باتری اشاره نمود. قیمت برنا باتری از برند های خارجی بسیار مناسب تر است. 

 

قیمت باتری خودرو های هیبریدی

 

  • شارژ مناسب باتری

بسياری از مردم اين موضوع را درک نمی کنند که اگر هميشه باتری خود را به صورت دائم 100 % شارژ کنيد ، با شروع مصرف ، باطری سريعتر تخليه می شود.

و اگر راننده ای هستيد که اجازه می دهد قبل از شارژ مجدد ، ميزان باتری آنها به کمتر از 20 % برسد ، اين باعث می شود باتری نيز خراب شود. توليد کنندگان باطری توصيه میکنند سطح شارژ باتری را بين 20 تا 80 درصد نگه داريد.

  • باطری استفاده شده یا دست دوم

در صورت خريد خودروی هيبريدی مورد استفاده يا جايگزينی باتری فعلی خود با يک باتری استفاده شده ، بسيار مراقب باشيد. طول عمر متوسط برای باتری استفاده شده احتمالاً در مقايسه با طول عمر باتری جديد بیشتر از نصف کاهش می يابد.

از اين گذشته ، شما نمی دانيد باتری استفاده شده از کجا آمده است يا قبل از فروش به شما چه مقدار استفاده شده است. بنابراين ، قبل از خريد باتری استفاده شده اين نکته را در نظر داشته باشيد.

  • رانندگی نامنظم

باتری هیبرید

 

اگر شما از قبیل راننده های هستيد که عادت دارنددر هر فرصتی که پیش آید رانندگی کنید و یک بار یک هفته و بار دیگر 2 روز یکبار از خودرو استفاده کنید و مدت استفاده از خودرو هیبریدی کوتاه نیز دارید . می توانید باطری خودرو را براحتی خراب کنید .

اين آگاهی لازم است که اگر شما به صورت محافظه کار رانندگی کنيد و از باتری مانند سایر قطعات خودرو حفظ کنید ، آنگاه عمر باتری شما را تا حد ممکن حفظ می کند.

دو راه حل ديگر برای دوام بيشتر طول عمر اين باتری ها وجود دارد که توسط  خودرو سازها به کار گرفته شده است :

  • فن کمکی

باتری هنگامی که بيش از حد گرم نشود طولانی تر می شود. سيستم فن های کمکی باطری های هيبريدی را خنک نگه ميدارد. فن خنک کننده مایعی که برای باتری های هیبرید استفاده می شود را خنک نگه می دارد . بنابراین باتری ها هم از این خنکی رضایت بیشتر و عمر بیشتری دارند .

  • نرم افزار

اتومبيل های هيبريدی مجهز به عملکردی هستند که مانع از مصرف بیشتر باتری در هنگام برخورد با شارژ در 80% از ظرفيت کامل آن می شوند که شبیه آن را در سیستم مدیریت باتری که در گوشی های هوشمند وجود دارد را دیده اید . همين ويژگی نشان می دهد که باتری در هنگام خاموش شدن شارژ تقريبا 20% خالی است. اين يک تخمين تقريبی است زيرا خودرو سازان اطلاعات دقيقی را بیان نکرده اند . بنابراين ، خودروسازان با استفاده کم از انرژی خود از عمر طولانی باتری های هيبريدی تضمین می دهند.

سرويس و نگهداری های مرتب برای خودرو های هیبریدی

باتری تویوتا هیبرید

شما نبايد از نگهداری منظم خودروی هيبريدی خود غافل شويد. يک تويوتا پريوس می تواند بيش از 290000 کيلومتر را طی کند بدون اينکه هيچ مشکلی ايجاد کند. اما ، هنگامی که آن را برای بررسی های منظم به داخل تعمیرگاه نمی بريد ، باتری را به خطر انداخته اید .

فن کمکی را تميز نگه دارید

فن باتری را خنک نگه می دارد اما بعد از مدتی کثيف می شود و نياز به تميز کردن دوره ای دارد. چربی و روغن پروانه های فن را پوشانده و سپس جمع آوری گرد و غبار آغاز خواهد شد . لايه های خاک و گرد و غبار مجرای هوا را مسدود می کند و فن کارایی اش را از دست می دهد . تميز کردن فن به طور مرتب باعث افزایش عمر باتری خواهد شد.

بررسی سلامت باتری خودرو هیبرید را انجام دهيد

برخی از مراکز تخصصی خصوصی برای تشخيص سلول های ضعيف باطری ، تست سلامتی باتری های هيبريدی را انجام می دهند. آنها برای بازيابی اين سلول ها تقريباً در 97% از قدرت اصلی باطری خدمات دارند.

خودروی هیبرید از لحاظ اقتصادی

battery hybrid price

همانطور که گمان می کنیم ، خريد یک خودرو هيبريدی برای صرفه جويی در هزينه سوخت کار نمیکند ، زيرا شما برای خريد اوليه هزينه اضافی پرداخت خواهید کرد ، به علاوه هزینه کردن اضافی حداقل یک بار جایگزینی باتری در طول عمر ماشين را هم در پی دارد . البته تجربه استفاده از یک هیبرید در رفت و آمد شهری به واسطه پيشرانه برقی تجربه رانندگی بسيار دلچسبی نسبت به پيشرانه معمولی قابل مقايسه با خودرو معمولی ارائه می دهد ، به دليل وجود باطری و موتور الکتريکی خودرو .

خودرو های هيبريدی به دليل انتشار کمتر کربن ، از پايه خوب به نظر می رسد . اما عمر باطری ماشين هيبريدی می تواند باعث نگرانی شود. در سال 2012 ، هوندا در دادگاه های ايالات متحده با توجه به ایرادهایی که در مجموعه ای از خودروهای هوندا سيويک هيبريد داشتند در دادگاه ها آمريکا روبرو شد ! البته قیمت و عمر باتری خودرو های هیبریدی بستگی به خودرو ساز و کیفیت باتری های مورد استفاده در خودرو متفاوت خواهد بود .

تويوتا با اطمينان ادعا مي کند که باتری ها در طول عمر خودرو دوام می آورند. واقعيت اين است که هيبريد های تويوتا تقريباً 290000 کیلومتر را نشان می دهند. باتری هاي هيبريدی هوندا نیز طوری طراحی شده اند که حداقل 10 سال در شرايط عادی رانندگی کار کنند . هر دو خودرو ساز ژاپنی ، به همراه فورد آمریکا ، ضمانت 8 ساله يا حداقل 130000 کیلومتر (هر کدام را که زودتر برسد ) براي باتری های هيبريدی خود گارانتی ارائه می دهند.

چه مدت باتری های پريوس دوام دارند ؟

باتری خودرو تویوتا ( طول عمر و قیمت باتری خودرو های هیبریدی )

باتری تویوتا پريوس هیبرید چقدر عمر می کند ؟

خیلی از مردم در کشور های مختلف عاشق تويوتا پريوس به دليل عملکرد عالی و کارآيی شگفت انگیز در رابطه با مصرف سوخت هستند. بنابراين ، بسياری از افراد کنجکاو خواهند شد که درباره اميد به مصرف و عمر باتری تويوتا پريوس بدانند.

قیمت باتری هیبرید ی تویوتا 

طبق گفته کمپانی تويوتا ، باتری تقریبا در طول عمر خودرو دوام خواهد آورد. حتی اگر آنقدر خوش شانس نباشيد ، حداقل برای 10 سال يا بيش از 250000 کیلومتر زنده خواهد ماند . تعويض باتری به 3500 تا 4500 دلار نياز دارد که باید طبق قیمت روز دلار محاسبه شود . که برای يک ماشين قديمی خيلی گران به نظر می آید . اما سرمايه گذاری بر روی خودروی هيبريدی هنوز هم ارزشمند است زيرا بعيد است که قبل از 250000 تا 320000 کیلومتر از اين خودرو دست بکشید . همچنين ، اگر می توانيد واحد باتری دست دوم را خریداری کنيد ( از آن با ریسک کردن خودتان استفاده کنيد ) ، بيش از 1500 دلار هزينه نخواهد داشت. 

نحوه کارکرد سیستم هیبرید تویوتا

 

جنس و آلیاژ استفاده شده در باتری خودرو های هیبرید 

اکثر خودروهای هيبريدی تولید شده تا به امروز از باطری های نيکل فلز هيدريد (NiMH) استفاده می کنند . که 30 تا 40 درصد ظرفيت بيشتری نسبت به باتری های استاندارد Ni-Cd دارند. به همين دليل ، وسايل نقليه مسافت پيموده شده بيشتری نسبت به خودروهای معمولی دارند.

قیمت باتری هیبرید ی تویوتا پریوس ، سی اچ آر ، راو 4 ، یاریس 

این قیمت بر اساس نرخی که کمپانی تویوتا اعلام کرده است نوشته شده است . امکان تغییر قیمت وجود دارد .

مدل

قیمت ( یورو )

یاریس : Toyota Yaris Hybrid

£1,085.76

سی اچ آر : Toyota C-HR Hybrid

£1,205.29

راو 4 : Toyota RAV4 Hybrid

£1,564.38

پریوس : Toyota Prius

£1,205.29

پریوس کاملا برقی : Prius Plug In

£6,112.52

 

یک دیدگاه در قیمت و عمر باتری ماشین های هیبریدی

  1. علی گفت:

    سلام. من بمدت ۴ سال هست که تویوتا پریوس ۲۰۱۷ دارم و سرویس های دوره ایش سروقت انجام دادم و کاملا راضی بودم و کوچکترین افت ولتاژی از باطری هیبرید متوجه نشدم و کارکرد خودرو مثل روز اول هست.

  2. فرهاد وکیل زاده گفت:

    سلام شارژ ۸ سلول پریوس با سرعتد۵۰ کیلومتر چند کیلومتر مسافت طی میکند که نشانه سلامت باتری باشد
    لطفا به شماره 09131412790 اس ام اس کنید

  3. وحید گفت:

    سلام
    یه سوال دارم راجعب باطری کمری هیبریدی ۲۰۱۵
    آیا میشه یه باطری از روی ماشین ۲۰۲۲ باز کرد و به جای باطری خودش گذاشت؟
    ایرادی پیدا نمیکنه؟مثلا کامپیوتر؟

  4. میعاد گفت:

    سلام
    من هوندا crz هیبریدی دارم.و به تازگی الارم‌ ima رو دارم‌که طی‌تحقیقی که کردم متوجه شدم فن باطری ها خوب عمل نمیکند یا شایدم از کار افتاده.
    خواستم‌ببینم فن رو کجا میتونیم تهیه کنم؟

  5. سعید گفت:

    چرا اینقدر تفاوت هست بین قیمت داخل و خارج الان chr میشه 41 تومن داخل من قیمت 200 شنیدم

  6. محتشم دولتشاهب گفت:

    تویوتا سی اچ آر هیبریدی یکی از بهترین اتومبیل های دنیاومحسوب میشود. باطری هیبرید طبق تجربه دارندگان آن ها در مدل پریوس بیش از 350000کیلومتر بدون مشگل کار کرده است. باطری پریوس با سی اچ آر مشابه است. من 2017دارم بسیار عالی است. با یک با بنزین زدن تا شمال میرم چ بر میگردم از فیروز کوه. تازه در شمال هم تردد دارم. زنده باد تویوتا هیبرید. ایکاش ما هم بتوانیم این چنین اتومبیل راحت و با تکنولوژی بالا و قطعات با دوام، تولید کنیم. انشاالله.

  7. علی از فیروزآباد گفت:

    درود
    اگر خودرو هیبریدی مدتی خوابیده باشد، مثل تویوتا پریوس مدل 2017 که کارکرد کمتر از 50 هزار دارد، آیا عمر باتری کاهش می یابد؟

    • آنتایم گفت:

      درود بر شما
      به طور کلی بلا استفاده ماندن خودرو و شارژ نشدن باتری، عمر آن را کاهش می دهد و مقدار فرسوده شدنش به مدت زمان شارژ نشدن و اینکه چقدر از عمر مفید باتری ماشین گذشته باشد بستگی دارد.
      موفق باشید.

  8. زیارت نیا گفت:

    من قیمت باطری هیبریدی تویوتا پریوس رو قیمت گرفتم گفتند 125میلیون تومان البته نمیدونم این باطری مناسب تمام مدلهای ماشین تویوتا هست یا خیر

  9. دکتر مقدم گفت:

    سلام بابت سرویس دهی و رفتار حرفه ای امدادگرتون خیلی ممنون.همچنین قیمتهای منصفانه و مشتری مداریتون

  10. سعید گفت:

    سلام بزرگوار مگه ماشینتون چیه؟ من ال اف هیبرید دارم که بالاترین قیمته باتریو داره ۹۵ تومنه ۴۰۰ ملیونو از کجا اوردید؟🤔🤔🤔

  11. دکتر معین گفت:

    سلام
    من واقعا نمیدونم هیبرید بخرم یا نه
    یکی میگه گارانتی 15 ساله داره یکی میگه زود خراب میشه باید سیصد تومن خرج کنی
    واقعا نمیدونم
    خاهشن کمکم کنید

  12. مجید گفت:

    سلام….من دارنده ای یک دستگاه سی اچ ار هستم….آلان دوماه هست که ماشین رو روشن نکردم….امروز که رفتم استارت بزنم .متوجه شدم که اصلا برق پشت آمپر ندارم و متاسفانه روشن نشد…ممنون میشم راهنمایی کنید…

    • باتری آنتایم گفت:

      سلام . دوست عزیز با گذر زمان شارژ باتری کمتر و کمتر میشه و باعث خالی شدن کامل باتری میشه . اگر باتری کمتر از یکسال از عمرش میگذره و کارکرد کمی داره می تونید حداقل 8 ساعت زیر دستگاه شارژ قرار بدید و مطمئن بشید که نیازی به تعویض داره یا خیر .

    • مجید گفت:

      سلام دوست عزیز….من هم مشابه ای اتفاقی که برای شما پیش اومد برام رخ داد…..باطری ریموت رو عوض کن….مشکل برطرف میشه….خاطر جمع باش

      • مصطفی ابراهیمی گفت:

        سلام، ببخشید اینکه قیمت باطری هیبریدی زیاده من که قصد خرید کمری هیبریدی دارم به نظر شما بهتر نیست کمری بنزینی بخرم چونکه اگرهیبریدی بخرم درآینده مواجه بامشکل خریدباطری خواهم شد؟ پاسخ موجب امتنان است.

  13. سمین گفت:

    سلام باتوجه به قیمت دلار
    به هیچ عنوان خودرو هیبریدی نخرید .من گرفتار شدم
    اخه ۴۰۰ملیون قیمت باطری میشه .واقعا عذاب اوره

  14. آرش گفت:

    عالی بود ممنونم
    من خواستم ۵ ستاره امتیاز بدم ولی ۱ ستاره ثبت شد 🤦🏻🤦🏻

    ممنون واقعا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *