باتری ۷۰ آمپر نقش کلیدی در راه‌اندازی و عملکرد صحیح اجزای الکتریکی خودرو دارد. این باتری معمولا برای خودروهای سواری با مصرف برق متوسط به کار گرفته می‌شود. باتری هفتاد آمپر در هر دو نوع کوتاه و بلند تولید می‌شود. این باتری‌ها از نوع اتمی و با استفاده از یک نوع مایع الکترولیت ساخته شده‌اند که توانایی استارت‌زنی بالا تا دمای منفی ۱۸ درجه سانتی گراد را دارند. در‌صورت استفاده و نگهداری مناسب از باتری‌های ۷۰ آمپر می‌توانید بین ۳ تا ۵ سال استفاده کنید. هنگام خرید باتری ۷۰ آمپر ساعت به مشخصات خودرو، آپشن‌های آن و توصیه‌های سازنده حتما توجه داشته باشید.

بررسی مشخصات باتری 70 آمپر

باتری‌های هفتاد آمپر با تکنولوژی اتمی و یک نوع مایع الکترولیت ساخته می‌شوند. به این معنی که نیازی به وجود اسید یا آب مقطر ندارند. این ویژگی باعث می‌شود که احتمال نشت مایع موجود در این باتری‌ها به حداقل برسد. از مزایای باتری اتمی ۷۰ آمپر این است که به مراقبت کمتری نیاز دارند. این باتری ماشین در دو مدل پایه کوتاه و پایه بلند تولید می‌شوند. وزن این باتری‌ها معمولا ۱۷ کیلوگرم است و با ولتاژ ۱۲ ولت تولید می‌شوند.

بررسی تفاوت‌های باتری ۷۰ آمپر کوتاه و بلند

باتری 70 آمپر پایه کوتاه از نوع قالب L3 با ارتفاع 20 سانتی‌متر است. نوع پایه بلند با قالب D26 و ابعاد 22.5×17.8×25.7 سانتی‌متر تولید می‌شود. با‌توجه‌به ارتفاع بیشتر نمونه‌های بلند نسبت به کوتاه، حجم الکترولیت در باتری 70 آمپری پایه بلند بیشتر است و ارتفاع صفحات نیز بیشتر می‌شود.
همچنین در نمونه‌های پایه بلند، قطب‌های باتری از سطح کمی فاصله دارند؛ اما در نمونه‌های پایه‌ کوتاه قطب‌ها هم سطح باتری قرار گرفته‌اند. با‌توجه‌به این ویژگی‌ها، نمونه‌های پایه بلند برای نصب در هر خودرویی مناسب نیستند. همچنین قیمت باتری ماشین 70 آمپر بلند کمی بالاتر است. به‌عنوان مثال برای باتری جک s5 می‌توان از نوع پایه بلند استفاده کنید.

خودروهای سازگار با باتری ۷۰ آمپر

باتری ۷۰ آمپری یکی از پرمصرف‌ترین انواع باتری در خودروهای سواری است. باتری 70 آمپر بلند با چیدمان قطب راست R یا مخالف، قطب چپ L یا موافق و معکوس تولید می‌شود. برای برخی از خودروها مثل اسپورتیج، سوناتا، آزرا، سانتافه، کمری و پرادو لکسوس NX 200، باتری 70 آمپر موافق یا قطب چپ L نیز کاربرد دارد. در مقابل برای برخی از مدل‌های دیگر مثل ایکس 33، جک اس 5، ام و ی ام 530 و لیفان ایکس 60، باتری با قطب راست R یا مخالف استفاده می‌شود. در لیست زیر به نام خودروهایی با باتری ۷۰ آمپری سازگار هستند به‌طور‌کامل اشاره خواهیم کرد:‌

  • کیا (اسپورتیج، اپیروس، موهاوی، اپتیما، سورنتو)
  • هیوندا (سوناتا، توسان X35، ولستر، جنسیس کوپه، سانتافه)
  • جک (جک J5، جک S5)
  • لیفان (۶۲۰، ۸۲۰، x60)
  • جیلی (امگراند، x7)
  • ام‌وی‌ام (ام‌وی‌ام x33، ام‌وی‌ام ۵۳۰، تیگو ۵، تیگو ۷)
  • نیسان (رونیز، پاترول، مورانو، ماکسیما)
  • رنو (ال ۹۰، ساندرو، مگان، داستر، تندر ۹۰ پلاس؛ برای این خودروها فقط باتری پایه کوتاه ۷۰ آمپری قابل استفاده است )
  • لکسوس (300NX، ES300، IS350، RX350)
  • بسترن B50
  • مزدا وانت

توجه داشته باشید در‌صور‌تی‌که از سیستم صوتی خاصی استفاده نمی‌کنید، امکان نصب باتری ۷۰ آمپر روی همه این خودروها وجود دارد. همچنین توجه داشته باشید که باتری ۷۰ آمپر برای همه مدل‌های ام‌وی‌ام، هیوندا، نیسان یا تویوتا مناسب نیست. به‌عنوان مثال برای باتری ام وی ام ۳۱۵ باید از باتری ۶۰ آمپر استفاده کنید.

برترین برندهای تولید‌کننده ۷۰ آمپر

نام باتری ۷۰ آمپر در لیست محصولات بسیاری از شرکت‌های باتری‌سازی ایرانی دیده می‌شود. با‌توجه‌به اینکه این باتری‌ها در دو مدل پایه کوتاه و بلند تولید می‌شوند، برخی برند‌ها تنوع محصول بیشتری با نام‌های متفاوتی دارند. در لیست زیر به برترین برند‌های تولید کننده و مدل باتری ۷۰ آمپر اشاره کرده‌ایم:

  • باتری سپاهان (اوربیتال ای اف بی، اوربیتال وان سیلور، اوربیتال وان قرمز، اوربیتال پریمیوم، سوزوکی)
  • صبا باتری (اسپیدر، پردیس، سهند، هایتک، واریان)
  • پاسارگاد صنعت باتری (لیدر)
  • برنا باتری (جنرال، زیتکس،‌ گلوبال)
  • درنا باتری (پوشیتا)

شما می‌توانید انواع مدل‌های باتری اتمی ۷۰ آمپر را از برند‌های برتر کره‌ای مانند دلکور و هیوندا نیز تهیه کنید. این باتری‌ها هم در خودروهای ایرانی و هم خودروهای خارجی قابل نصب هستند.

استعلام قیمت باتری ۷۰ آمپر و عوامل موثر بر آن

برند و کیفیت ساخت یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت باتری ۷۰ آمپر هستند. گارانتی بلند‌مدت و سابقه خوب یک برند باعث می‌شود که قیمت باتری‌ها با یکدیگر تفاوت داشته باشند. همچنین نمونه‌های اتمی با‌توجه‌به استفاده از تکنولوژی پیشرفته‌تر نسبت به باتری‌های اسیدی قیمت بالاتری دارند. جنس صفحه‌های به کار رفته در باتری و وزن باتری از عوامل دیگری هستند که روی قیمت باتری تاثیر می‌گذارند. برای اطلاع از قیمت به‌روز باتری بهتر است با کارشناسان باتری آنتایم در تماس باشید.

گارانتی معتبر برای خرید باتری ۷۰ آمپر

یکی از فاکتورهای تضمین‌کننده کیفیت باتری ۷۰ آمپر داشتن گارانتی است. کلیه برند‌های برتر ایرانی و خارجی باتری سازی، این محصولات را با گارانتی بلند‌مدت و خدمات پس‌از‌فروش به مشتریان عرضه می‌کنند. به‌عنوان مثال سپاهان باتری یکی از برترین برند‌های باتری سازی ایرانی است که باتری‌های ۷۰ آمپر را با گارانتی ۲۰ ماهه به بازار عرضه می‌کند. کلیه باتری‌های ۷۰ آمپر از برند‌های باتری برنا، سپاهان، صبا، درنا و پاسارگاد صنعت باتری را می‌توانید با گارانتی معتبر از فروشگاه باتری آنتایم تهیه کنید.