باتری 55 آمپر خودرو، یکی از محصولاتی است که توسط تعدادی از تولیدکنندگان معتبر، از جمله شرکت باتری صبا، به بازار عرضه می‌شود. این باتری اغلب برای خودروهای نسبتاً کوچک با مصرف برق کم کاربرد دارد. مهم‌ترین نکته در مورد باطری 55 امپر، تفاوت‌هایی است که میان برندهای ایرانی و خارجی این محصول وجود دارد. هر کدام از این برندها مدت گارانتی، قیمت و ویژگی‌های فنی متفاوتی را ارائه می‌دهند. وزن، ابعاد و مدت گارانتی نیز موارد تاثیرگذار بر قیمت باتری 55 آمپر موثر هستند؛ بنابراین هنگام خرید باتری 55 آمپر باید به این فاکتورها توجه کنید تا بهترین تجربه از عملکرد باتری در خودروی خود را داشته باشید.

بررسی مشخصات باتری ماشین 55 آمپر

باطری 55 امپر معمولا با ولتاژ 12 ولت تولید می‌شوند. از لحاظ ابعاد، باتری 55 امپر، تفاوت چندانی با باتری‌های 50 آمپر ندارند و در ابعادی با طول حدود 24 سانتی‌متر، عرض 17 سانتی‌متر و ارتفاع 20 سانتی‌متر​​ در بازار موجود است. این ابعاد برای کلیه باتری‌های 55 آمپر، چه ایرانی و چه خارجی، به‌صورت استاندارد و مشابه است​​.
وزن باتری 55 آمپر تقریباً 12.4 کیلوگرم است که با‌توجه‌به ظرفیت و کارایی آن، معقول به نظر می‌رسد. در‌صورتی‌که شما قصد خرید باتری 206 دارید، با خرید باتری 55 آمپر می‌توانید یک باتری استاندارد و مناسب برای خودرو خود تهیه کنید.

معرفی خودروهای سازگار با باتری 55 امپر

باتری 55 امپر برای خودروهای مختلف و متنوعی مورد‌استفاده قرار می‌گیرد. از جمله این خودرو‌ها می‌توان به پراید، تیبا، ساینا، پژو 206 ، پژو 207، رانا، دوو سیلو، پروتون جنتو، پروتون ویرا، فولکس گل، ام جی 3، چری آریزو 5 ، هیوندای ورنا اشاره کرد. توجه داشته باشید وزن و ابعاد باتری این خودروها هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارد؛ به‌عنوان مثال باتری رانا و باتری پراید طبق استاندارد‌های مشابهی تولید می‌شوند و ممکن است فقط در برند تولید‌کننده با یکدیگر تفاوت داشته باشند.

لیست بهترین تولید‌کنندگان باطری ماشین 55 آمپر

در زمینه تولید‌کنندگان باتری‌های خودرو با ظرفیت 55 آمپر ساعت، چندین برند شناخته‌شده و معتبر در سراسر جهان و همچنین در بازار ایران وجود دارند. در ادامه چند نمونه از این برندها را معرفی می‌کنیم:

باتری ماشین 55 آمپر وارتا
باطری 55 امپر اکساید
باطری ماشین 55 آمپر دلکور
باتری 55 آمپر صبا
باطری 55 آمپر ارس باتری
باتری اوربیتال 55 آمپر
باتری 55 آمپر برنا
باتری سوزوکی 55 آمپر

این برندها به دلیل کیفیت ساخت، دوام، و عملکرد بالا در شرایط مختلف جوی و رانندگی شهرت دارند و انتخاب‌های مناسبی برای باتری‌های خودرو با ظرفیت 55 آمپر ساعت به شمار می‌روند. توجه داشته باشید ممکن است قیمت باتری سپاهان 55 آمپر با قیمت باتری صبا 55 متفاوت باشد؛ زیرا گارانتی این برندها و هم‌چنین کیفیت‌ آن‌ها با یکدیگر یکسان نیست.

استعلام قیمت باتری 55 آمپر و عوامل موثر بر آن

قیمت باطری 55 آمپر ساعت بر‌اساس عوامل متعددی متغیر است. در اینجا به بررسی این عوامل و تأثیر آن‌ها بر قیمت باتری ماشین 55 آمپر می‌پردازیم:

برند و کیفیت: باتری‌های تولید شده توسط برندهای معتبر و با کیفیت بالا معمولاً قیمت بیشتری دارند. برندهایی مانند Varta, Bosch و صبا باتری به دلیل ساخت با کیفیت و طول عمر بیشتر، ممکن است گران‌تر باشند.
تکنولوژی باتری: باتری‌هایی با تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر مانند AGM یا EFB اغلب گران‌تر هستند؛ زیرا عملکرد بهتری در شرایط سخت‌تر ارائه می‌دهند.
عمر مفید و دوام: باتری‌های 55 آمپر که طول عمر بیشتر و نیاز کمتری به تعویض دارند، معمولاً با قیمت بالاتری عرضه می‌شوند.
ضمانت و گارانتی: باتری‌هایی که با ضمانت‌های طولانی‌تر و خدمات پس از فروش بهتر عرضه می‌شوند، ممکن است قیمت بالاتری داشته باشند.
مواد اولیه و تولید: افزایش قیمت مواد اولیه و هزینه‌های تولید نیز بر قیمت نهایی باتری تأثیر می‌گذارد.
شرایط بازار: تغییرات در عرضه و تقاضا، همچنین نرخ ارز و تحریم‌ها در بازارهای خاص مانند ایران، بر قیمت باتری‌ها تاثیرگذار است.

در بعضی موارد این عوامل به‌صورت همزمان بر قیمت باتری 55 آمپر تأثیر‌گذار هستند. به‌عنوان مثال ممکن است قیمت باطری تیبا در زمان مشخص با یک برند خارجی گران‌تر از قیمت همان باتری با برند ایرانی در چند ماه آینده باشد.

گارانتی معتبر برای خرید باتری 55 آمپر

اغلب تولیدکنندگان داخلی باطری 55 آمپر برای گارانتی محصولات خود کارت گارانتی قرار می‌دهند. معمولا باتری‌های کمتر از 74 آمپر همچون باتری 55 آمپر 12 ماه گارانتی تعویض دارند؛ مگر در مواردی که باتری خارجی قاچاق باشد یا تولیدات داخلی فاقد استاندارد باشند. البته برند باتری نیز در میزان گارانتی محصول تاثیرگذار است. شما می‌توانید برندهای مطرح ایرانی و خارجی این باطری را در باتری آنتایم مشاهده کرده و بر‌اساس بودجه خود محصول مورد‌نظر را سفارش دهید. با خرید باتری 55 آمپر از باتری آنتایم علاوه‌بر گارانتی معتبر از خدمات نصب رایگان نیز بهره‌مند خواهید شد.