باتری 50 آمپر توسط بسیاری از تولید‌کنندگان ایرانی و خارجی هم‌چون برنا باتری، سپاهان باتری و صبا باتری تولید می‌شود که در بسیاری از وسایل نقلیه مانند اتومبیل و موتورسیکلت قابل استفاده هستند. این باتری‌ها با‌توجه‌به ظرفیت و ولتاژ‌شان، عملکرد قوی، کارایی بالا و عمر طولانی دارند. به کمک این باتری می‌توانید یک منبع انرژی پایدار برای اتومبیلتان داشته باشید. با‌توجه‌به برند تولید‌کننده و مدت زمان گارانتی محصول، قیمت باطری 50 آمپر متفاوت خواهد بود. برای خرید بهترین باطری ماشین 50 آمپر به این موارد توجه داشته باشید.

بررسی مشخصات باتری 50 آمپر

اکثر برندها باتری 50 آمپر را با ولتاژ 12 ولت تولید می‌کنند. باتری‌های 50 آمپر ساعتی قادر به تامین 50 آمپر جریان در یک ساعت هستند. به‌طورکلی باتری‌های 50 آمپر در دو قالب ال1 و ال2 تولید می‌شوند. هر یک از این قالب‌های باتری 50 آمپر خودرویی، ابعاد متفاوتی دارند. قالب ال1 این نوع باتری ابعادی برابر با 190x175x200 میلی‌متر، ولتاژ 12 ولت، وزن 14 کیلوگرم تولید می‌شود. قالب ال1 باتری 50 آمپری برای خودروهایی با باتری کوچک کاربرد دارد. برای مثال این نوع قالب، باتری استانداردی برای جایگذاری در ماشین تویوتا سی‌اچ‌آر به شمار می‌رود.
باتری 50 آمپر همه برندها (ال2) در مقایسه با ال1 ابعاد بزرگ‌تری دارد؛ نوع 50 آمپری قالب ال2 در اندازه‌ای برابر با 24×17.5×19 سانتی‌متر و وزن 12.4 کیلوگرم تولید می‌شود. باتری‌هایی با قالب ال2 برای خودروهایی مثل ۲۰۶ کاربرد دارند؛ البته باتری قالب ال1 نیز برای 206 استفاده می‌شود. باتری‌های 50 آمپر از نوع اتمی هستند که نیازی به چک و سرویس آب مقطر ندارند. همچنین این باتری‌ها امکان شارژ مجدد دارند. با‌توجه‌به نحوه نگهداری و استفاده، انواع باتری‌های 50 آمپر از جمله باتری اوربیتال قرمز به‌طور میانگین تا 3 سال دوام می‌آورند.

معرفی خودروهای سازگار با باتری 50 آمپر

باتری 50 آمپر در انواع خودروهای کوچک و متوسط ​​مورد استفاده قرار می‌گیرد. این باتری برای خودروهای شهری و خانوادگی که نیاز به یک باتری با طول عمر مناسب و ظرفیت متوسط ​​دارند، مناسب هستند. در لیست زیر نام خودروهای سازگار با باتری 50 آمپر آورده شده است:‌

  • پراید
  • تیبا
  • ساینا
  • پژو 206
  • پژو 207
  • رانا
  • تویوتا CHR

برای این خودروها از باتری‌های با آمپر بالاتر نیز می‌توانید استفاده کنید؛ اما معمولا باتری 50 آمپر برای پاسخگویی به نیازهای این اتومبیل‌ها مناسب است. توجه داشته باشید که قیمت باطری پراید، تیبا، ساینا و انواع پژو بسته‌به میزان آمپر، متفاوت خواهد بود.

بهترین برندهای تولید‌کننده باطری 50 آمپر

برندهای معتبری در زمینه تولید باتری‌های خودرو وجود دارند که باتری‌های باکیفیت و قابلیت عملکرد بالا تولید می‌کنند. از برترین تولید‌کنندگان خارجی باطری 50 آمپر می‌توان به برندهای دلکو، پاناسونیک، اکساید و اوربیتال اشاره کرد. در زیر به لیست بهترین تولید‌کنندگان ایرانی باتری 50 آمپر اشاره کرده‌ایم:

  • سپاهان باتری
  • صبا باتری
  • برنا باتری
  • پاسارگاد باتری

همه این برندها باتری‌های ۵۰ آمپر را با رعایت استانداردها، استفاده از مواد با‌کیفیت و تکنولوژی‌های روز دنیا تولید می‌کنند. با‌توجه‌به نیاز و بودجه‌تان می‌توانید باتری 50 آمپر را از میان این برند‌ها انتخاب کنید. قیمت این برندها مانند قیمت باطری دولتی صبا نسبت‌به کیفیت و ماندگاری مناسب هستند و ارزش خرید بالایی دارند.

استعلام قیمت باتری 50 آمپر و عوامل موثر بر آن

قیمت باتری 50 آمپر خودرویی در بازار در رنج مشخصی قرار دارد؛ اما بسته‌به بعضی عوامل ممکن است شاهد اختلاف‌های اندکی باشیم. در لیست زیر به این عوامل اشاره کرده‌ایم:

  • برند باتری: باتری‌های 50 آمپر برندهای معتبر معمولا گران‌تر هستند.
  • نوع باتری: باتری‌های اتمی قیمت بالاتری نسبت‌به باتری‌های اسیدی دارند.
  • تکنولوژی: باتری‌های با تکنولوژی به‌روزتر، عمر مفید بیشتری دارند و معمولا گران‌تر هستند.
  • مدت گارانتی: باتری‌های 50 آمپر با گارانتی طولانی‌تر معمولا قیمت بالاتری دارند.

توجه داشته باشید که در برخی موارد این عوامل به‌صورت هم‌زمان روی قیمت باتری تاثیر می‌گذارند. به‌عنوان مثال قیمت باتری ۲۰۷ در‌صورتی‌که از نوع اتمی باشد و از یک برند معتبر و با گارانتی طولانی‌مدت خریداری شود نسبت‌به سایر مدل‌ها بالاتر خواهد بود.

گارانتی معتبر برای خرید باتری 50 آمپر

همه برندهای معتبر ایرانی و خارجی باتری 50 آمپر خودرویی را با گارانتی معتبر به بازار عرضه می‌کنند. با تخصیص گارانتی، تولید‌کنندگان کیفیت کالا را تضمین می‌کنند. مدت اعتبار گارانتی با‌توجه‌به برند تولید‌کننده از 12 تا 24 ماه متغیر است؛ برای مثال باتری سوزوکی ۲۴ ماه گارانتی دارد. با خرید باتری 50 آمپر از باتری آنتایم می‌توانید کالایی با گارانتی معتبر تهیه کنید. به این ترتیب در‌صورت بروز هر‌گونه مشکل امکان برخورداری از خدمات پس از فروش یا تعویض باتری را خواهید داشت. خدمات نصب رایگان یکی دیگر از خدمات جذاب باتری آنتایم برای مشتریان است.