باتری 74 آمپر خودرو توسط تولیدکنندگان ایرانی و خارجی متعددی همچون شرکت باطری سپاهان تولید می‌شود و عمدتا برای خودروهای سواری مورد‌استفاده قرار می‌گیرد. توجه داشته باشید که مدت گارانتی و قیمت باتری 74 آمپر در برندهای ایرانی و خارجی متفاوت است. وزن، ابعاد، مدت گارانتی و برند این نوع محصول در قیمت باطری 74 آمپر تاثیرگذار خواهند بود؛‌ بنابراین هنگام خرید بهترین باتری 74 آمپر باید به این موارد دقت کافی داشته باشید.

بررسی مشخصات باتری 74 آمپر

باطری ۷۴ آمپر معمولا با ولتاژ ۱۲ ولت تولید می‌شوند. این باتری‌ها معمولاً از نوع اسید خشک (اتمی) هستند. نوع ترمینال از نوع M± بوده و جنس ترمینال آن‌ها از سرب است. ابعاد استاندارد برای باطری۷۴ امپر به شرح زیر خواهد بود:

طول: ۲۸ سانتی‌متر
عرض: ۱۸ سانتی‌متر
ارتفاع: 19 سانتی‌متر

این ابعاد برای کلیه باتری‌های ۷۴ آمپر، چه ایرانی و چه خارجی، به‌صورت استاندارد و مشابه است​​. در مورد وزن باتری 74 آمپر نیز باید گفت این باطری حدود 19 کیلوگرم وزن دارد. در‌صورتی‌که شما قصد خرید باطری سمند را دارید، با خرید باطری 74 آمپر می‌توانید یک باتری استاندارد و مناسب برای خودرو خود تهیه کنید.

معرفی خودروهای سازگار با باتری ۷۴ آمپر

باتری ۷۴ امپر برای خودروهای مختلف و متنوعی مناسب است؛ اما اغلب این باتری برای خودروهای سواری مورد‌استفاده قرار می‌گیرد. از جمله خودروهای پژو 405، سمند، دنا، پژو پارس، پاژن، ون‌های نارون، کاروان سایپا، غزال، سیبا، دلیکا، ام جی 550، ام جی 6، رنو داستر، رنو فلوئنس، رنو مگان، انواع ام وی ام، تندر 90، روا، ساندرو، رونیز، زانتیا، مزدا وانت، چری تیگو 5، تویوتا پرادو، رنو تالیسمان، کیا اپتیما و اسپورتیج، سانتافه و هایما از باطری ۷۴ آمپر استفاده می‌کنند. توجه داشته باشید قیمت باتری ۴۰۵ با قیمت باتری سانتافه تفاوتی ندارد؛ مگر در‌صورتی‌که برند آن‌ها با یکدیگر متفاوت باشد.

لیست تولیدکنندگان بهترین باتری 74 آمپر

در مورد برندهایی که باتری ۷۴ امپر را با کیفیت بالا و مطلوب تولید می‌کنند، به برندهای خارجی معتبری مانند پوما، فالکون و دلکور می‌توان اشاره کرد. همچنین شرکت‌های ایرانی مختلفی که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است نیز جزو تولیدکنندگان بهترین باتری 74 آمپر به شمار می‌روند:

سپاهان باتری
صبا باتری
پاسارگاد صنعت باتری
آذر باتری
وایا باتری
برنا باتری

باطری ماشین 74 آمپر در برندهای فوق در باتری آنتایم موجود است و هر‌یک از این برندها در قیمت‌های متفاوتی عرضه می‌شوند؛ از‌این‌رو قیمت باطری برنا با قیمت باتری 74 آمپر سپاهان یکسان نخواهد بود.

استعلام قیمت باتری 74 آمپر و عوامل موثر بر آن

قیمت باطری 74 آمپر تحت تاثیر عوامل متعددی در نوسان است. از جمله این عوامل می‌توان به فاکتورهای زیر اشاره کرد:

برند باطری
نوع باتری (اسیدی یا اتمی)
تاریخ تولید
قیمت ارز و قیمت جهانی سرب
آمپر و وزن
جنس صفحات به کار رفته در باطری

در بعضی موارد این عوامل به‌صورت همزمان بر قیمت باتری ۷۴ تأثیر‌گذار هستند. به‌عنوان مثال ممکن است شما برای خرید باتری دنا با یک برند خارجی قیمت کمتری نسبت به خرید همان باتری در چند ماه آینده بپردازید. زیرا با گذشت زمان نرخ ارز و قیمت جهانی سرب در قیمت باتری‌های خارجی و وارداتی تاثیرگذار خواهد بود.

گارانتی معتبر برای خرید باتری 74 آمپر

گارانتی باطری۷۴ امپر ممکن از ۱۲ تا 24 ماه متغیر است. به‌عنوان مثال برخی از برندها برای این محصول،  گارانتی ۱۲ ماهه دارند. علاوه‌بر این، باتری‌های خاصی مانند باتری لیدر تولید شرکت پاسارگاد صنعت باتری از گارانتی ۱۴ ماهه برخوردار هستند​​. باتری‌های تینو تولید شده توسط آکو باتری نیز گارانتی ۱۵ ماهه دارند. این اطلاعات نشان می‌دهد که مدت زمان گارانتی باتری‌های ۷۴ آمپر متفاوت است و بستگی به شرکت تولیدکننده و مدل باتری دارد. شما می‌توانید با خرید باطری 74 آمپر از باتری آنتایم از گارانتی معتبر و خدمات نصب رایگان نیز بهره‌مند شوید.