۶۰ آمپر ساعت ماشین یکی از اجزای مهم در سیستم الکتریکی خودرو است که نقش کلیدی در راه‌اندازی و عملکرد صحیح اجزای الکتریکی دارد. این باتری برای خودروهای سبک و با اندازه متوسط طراحی شده است. در ساخت باتری ۶۰ آمپر خودرویی از تکنولوژی‌های پیشرفته استفاده می‌شود تا این محصول قابلیت تحمل شرایط مختلف محیطی مانند دما، رطوبت و لرزش را داشته باشد. ظرفیت ۶۰ آمپر ساعت به این معناست که باتری قادر است ۶۰ آمپر جریان را به مدت یک ساعت یا ۱ آمپر را به مدت ۶۰ ساعت تامین کند. عمر مفید یک باتری ۶۰ آمپر ساعت ماشین به عوامل مختلفی مانند نگهداری و کیفیت ساخت باتری بستگی دارد. هنگام انتخاب باتری ۶۰ آمپر ساعت به مشخصات خودرو و توصیه‌های سازنده توجه کنید.

بررسی ویژگی‌های باتری ۶۰ آمپر

باتری ۶۰ آمپر در انواع وسایل نقلیه مانند خودرو، موتورسیکلت، قایق و سیستم‌های الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ اما رایج‌ترین کاربرد آن برای اتومبیل‌های سواری است. از مهم‌ترین ویژگی‌های این باتری می‌توان به ظرفیت بالای آن اشاره کرد. این باتری‌ها با ظرفیت حدود ۶۰ آمپر ساعت، قابلیت ذخیره و تامین انرژی برای مصرف‌کنندگان برقی در طول زمان طولانی را دارند. از سایر ویژگی‌های مهم و برجسته باتری ماشین ۶۰ آمپر می‌توان به قابلیت شارژ و دشارژ مکرر بدون کاهش چشمگیر ظرفیت و عمر مفید باتری اشاره کرد.
توجه داشته باشید که باتری کوییک و ساینا به‌طور فابریک از نوع ۵۰ آمپر هستند؛ اما در برخی مدل‌های کوییک از جمله کوییک R پلاس که آپشن‌های برقی بیشتری دارند، امکان نصب باتری ۶۰ آمپر نیز وجود دارد. برای همه مدل‌های ساینا نیز می‌توان بدون مانع از باتری‌های ۶۰ آمپر استفاده کنید. اگر به هر دلیل تمایل به نصب باتری با آمپر بالاتر را دارید قبل از خرید باتری، به سازگاری محصول با خودرو توجه داشته باشید.

تولید باتری ۶۰ آمپر در دو نوع پایه کوتاه و پایه بلند

باتری‌های ۶۰ آمپر در دو نوع پایه کوتاه و پایه بلند تولید می‌شوند. قالب باتری‌های پایه کوتاه L2 و با ابعاد ۲۴*۱۷*۱۹ سانتی‌متر و قالب باتری‌های پایه بلند ۶۰ آمپر D23 و با ابعاد ۲۳*۱۷*۲۰ سانتی‌متر است. این دو نوع باتری از نظر ابعاد و قیمت متفاوت هستند؛ اما از نظر مقدار آمپر، گارانتی و خدمات پس از فروش تفاوتی با هم ندارند.

معرفی خودروهای سازگار با باتری ۶۰ آمپر

باتری 60 آمپر با بسیاری از خودروهای ایرانی و خارجی سازگار است. معمولا این باتری در بدنه خودروهای سواری سبک مورد‌استفاده قرار می‌گیرد. در لیست زیر انواع مدل خودروهای سازگار با باتری ۶۰ آمپر آورده شده است:

  • خودرو‌های سایپا (همه مدل‌های پراید)
  • خودروهای ایران خودرو (همه تیپ‌های ۲۰۶ قبل از ۱۳۹۶)
  • کیا
  • مزدا 2 و مزدا 3
  • MVM
  • خودرو‌های سبک هیوندا

از تولیدات پارس خودرو، باتری برلیانس h330 نیز به‌صورت فابریک از نوع باتری 60 آمپر ساعت است. یکی دیگر از مدل‌های چینی سازگار با باتری ۶۰ آمپر ساعت می‌توان به جیلی امگرند ۷ اشاره کرد. باتری 60 آمپر بلند برای انواع تولیدات نیسان از جمله ماکسیما، سرانزا، مورانو و نیسان پیکاپ نیز مناسب هستند.

لیست تولیدکنندگان بهترین باتری ۶۰ آمپر

باتری دلکور و باتری هیوندای، دو تولید کننده مطرح کره‌ای هستند که در زمینه ساخت باتری‌های ۶۰ آمپر فعالیت دارند. محصولات این شرکت‌ها در بازار ایران موجود است و توصیه می‌شود برای ماشین‌های کره‌ای مانند هیوندا از این مدل باتری‌ها استفاده کنید. از جمله برترین تولید‌کنندگان ایرانی باتری ۶۰ آمپر نیز می‌توان به لیست زیر اشاره کرد:

  • باتری ۶۰ آمپر سپاهان
  • باتری صبا ۶۰ آمپرباتری
  • ۶۰ آمپر پاسارگادبرنا
  • باتری ۶۰ آمپردورنا
  • باتری ۶۰ آمپر

این برندها علاوه‌بر تولید باتری ۶۰ آمپر، در زمینه تولید باتری با ولتاژ مختلف فعالیت دارند؛ بنابراین اگر برای باطری ساینا به دنبال یک باتری ۶۰ آمپر با‌کیفیت هستید، از همه این برندها امکان خرید خواهید داشت.

استعلام قیمت باتری ۶۰ آمپر و عوامل موثر بر آن

قیمت باتری 60 آمپر تحت تاثیر عوامل مختلفی در بازار قرار دارد. در لیست زیر به فاکتورهایی که روی قیمت این محصول تاثیر می‌گذارند اشاره کرده‌ایم:‌

  • برند باتری ۶۰ آمپر
  • نوع باتری (اسیدی یا اتمی)
  • تاریخ تولید باتری
  • قیمت جهانی سرب
  • آمپر و وزن باتری ۶۰ آمپر
  • جنس صفحه‌های به کار رفته در باتری ۶۰ آمپر

با‌توجه‌به نوسان نرخ ارز و تغییر قیمت جهانی سرب، بهتر است برای اطلاع از جدید‌ترین قیمت باتری ماشین 60 آمپر با کارشناسان ما در ارتباط باشید. همچنین توجه داشته باشید که با‌توجه‌به برند باتری که برای خودرویتان انتخاب می‌کنید، قیمت باتری ماشین ۶۰ آمپر متفاوت خواهد بود. به‌عنوان مثال قیمت باطری سپاهان با برند صبا یا برنا یکسان نیست.

گارانتی معتبر برای خرید باتری ۶۰ آمپر

همه برندهای معتبر ایرانی و خارجی باتری‌های ۶۰ آمپر را با گارانتی و خدمات پس از فروش به بازار عرضه می‌کنند. با‌توجه‌به مدل و برندی که باتری خود را از آن تهیه می‌کنید ممکن است مهلت استفاده از این خدمات متفاوت باشد. به‌عنوان مثال باتری اوربیتال وان قرمز از برند سپاهان تا ۲۰ ماه گارانتی دارد؛ اما ممکن است مدت گارانتی در برند‌های دیگر کمتر و حدود ۱۲ تا ۱۵ ماه باشد؛ بنابراین هنگام خرید باتری ۶۰ آمپر و امکان استفاده از خدمات امداد باتری به این موضوع توجه کنید. کلیه باتری‌های ۶۰ آمپر در باتری آنتایم با گارانتی و خدمات پس از فروش به مشتریان عرضه می‌شوند.