تفاوت باتری اوربیتال قرمز و نقره ای، کیفیت باتری اوربیتال چقدر است؟

تفاوت باتری اوربیتال قرمز با نقره ای

از پرطرفدارترین باتری‌های مناسب خودرو سواری، می توان به باتری اوربیتال وان سیلور و قرمز اشاره نمود. این دو نوع باتری از نظر ویژگی و کاربرد بسیار بهم نزدیک هستند اما تفاوت هایی نیز دارند. پلیت ها یا صفحات باتری اوربیتال وان سیلور مقدار اندکی تغییر یافته نسبت به اوربیتال قرمز (معمولی) . در ادامه به بررسی کامل تفاوت باتری اوربیتال قرمز و نقره ای در ویژگی و مشخصات هر یک می پردازیم.

باتری اوربیتال چیست؟ مقایسه باتری اوربیتال قرمز و نقره ای

باتری اوربیتال نام برند یکی از محصولات برند باطری سازی سپاهان است. دو باطری ماشین اوربیتال وان سیلور و قرمز از نظر ویژِگی و مشخصات تفاوت وتشابهاتی دارند که شامل موارد زیر است:

نوع باتری؛ تفاوت بارز دو باتری اوربیتال وان قرمز و نقره ای

باطری اوربیتال قرمز دو نوع اسیدی و اتمی دارد اما اوربیتال نقره‌ای تنها نوع اتمی دارد. لازم به ذکر است که نوع اتمی نسبت به اسیدی بیشتر مورد توجه قرار دارد.

آمپر باتری؛ مناسب برای خودروهای سنگین یا سبک

هر دو این باتری ها از 35 آمپر تا 190 آمپر تولید می شوند. با این تفسیر هر دو باطری ماشین، مناسب ماشین های سنگین و سبک هستند و این مورد یکی از تشابهات بارز این دو محصول است. زیرا 35 تا 70 آمپر مناسب ماشین های سبک و از 70 تا 220 مناسب ماشین های سنگین است.

باتری اوربیتال وان قرمز

آلیاژ صفحات باتری؛ آلیاژ صفحه کدام یک بهتر است؟

یکی از تفاوت های بارز این دو باتری در آلیاژ صفحات باتری آنهاست. باتری وان قرمز از آلیاژ سرب – کلسیم، اما باتری اوربیتال وان سیلور از ترکیب آلیاژ نقره نیز در آن استفاده شده است. این ترکیب در باتری وان نقره ای باعث عملکرد بهتر باتری در هدایت الکتریکی و حرارتی می شود. همچنین باعث عملکرد بهتر در آمپر دهی و صفحات باتری با الکترولیت موجود در باتری می شود.

طول عمر باتری؛ عمر باتری اوربیتال قرمز بیشتر است یا نقره ای؟

طول عمر این دو نوع باتری یکسان است و باهم تفاوتی ندارند. به نقل از سپاهان باتری، صرفا مدل سیلور آمپر دهی بالاتری دارد که در بخش بعد بیشتر توضیح می دهیم.

4AH+ آمپر؛ منظور از علامت 4AH+ آمپر در باتری اوربیتال وان سیلور

از دیگر مزیت های باتری وان نقره ای نسبت به وان قرمز این است که 4 آمپر ظرفیت بیشتر در این باتری وجود دارد. به عبارتی باتری 55 آمپر با علامت 4AH+ تا 4 آمپر اضافی ظرفیت خواهد داد.

گارانتی تعویض باتری؛ کدام یک ضمانت تعویض دارند؟

باتری اوربیتال نقره ای گارانتی 15 ماهه دارد اما نوع قرمز آن گارانتی 20 ماهه دارد. این مورد یکی دیگر از تفاوت های بارز این دو نوع باتری است. لازم به ذکر است که باتری اوربیتال قرمز به خاطر گارانتی بیشتر از محبوبیت بالاتری برخوردار است.

تفاوت باتری اوربیتال وان سیلور با قرمز در قیمت چقدر است؟

در این محتوا متوجه تفاوت و تشابهات دو باتری اوربیتال قرمز و اوربیتال نقره ای شدیم. لازم به ذکر است که این تفاوت ویژگی ها تاثیر چندانی در قیمت نداشته و تقریبا قیمت یکسانی دارند. از این رو در زمان خرید صرفا به مزیت هایی که بیشتر مورد نیازتان هست توجه کنید نه قیمت آن ها.

یک دیدگاه در تفاوت باتری اوربیتال قرمز و نقره ای، کیفیت باتری اوربیتال چقدر است؟

    • آنتایم گفت:

      درود بر شما
      سپاهان باتری فقط سال تولید رو بر روی کارتن قسمتی که سریال و آمپر نوشته شده، درج می کند. به طور مثال برای 1402 درج می شود ( 2 ).
      سلامت و سربلند باشید.

  1. علی گفت:

    سلام
    برای ساندرو استپ وی چه باطری پیشنهاد میکنید
    قبلا اوربیتال وان روش بوده
    محل سکونت اصفهان هست
    ایا نقره ای بهتره یا قیمز؟

    • آنتایم گفت:

      درود بر شما
      برای ساندرو یا سوزوکی تهیه بفرمایید و یا اوربیتال قرمز . اگر در دسترس نبود برنا باتری هم کیفیت خوبی دارد.
      موفق باشید

  2. علی گفت:

    با سلام و خسته نباشید. برای پراید کاربراتوری با وجود سیستم صوتی توی آب و هوای رشت چه باتری پیشنهاد میکنید ممنون میشم راهنمایی کنید

    • آنتایم گفت:

      با سلام و عرض ادب
      باتری 60 آمپر ساعت برنا باتری و یا سپاهان باتری تهیه بفرمایید.
      با احترام

  3. کیانمهر گفت:

    درود،جناب برای ماشین پیکان وانت دوگانه سوز در هوای تهران چه باتری با چه آمپری مناسبه؟

  4. عادل‌فرازی گفت:

    سلام‌وعرض‌ادب
    برای‌پژو۲۰۰۰‌کاربراتور‌که‌زیاد‌استارد‌میخوره یاه‌باطری‌معرفی‌بفرمائید
    ازاردبیل

    • آنتایم گفت:

      سلام.
      باتری 74 آمپر برنا باتری یا اوربیتال قرمز سپاهان باتری رو بهتون پیشنهاد میدیم . این دو مدل مناسب آب و هوای محل سکونت شما هم هست.
      موفق باشید.

  5. مرتضی گفت:

    سلام.ماشین بنده توسان2014 هستش.لطفا راهنمایی کنید کدوم مارک باطری براش بهتره.ضمنا 70 آمپر روش بسته شده

    • آنتایم گفت:

      درود بر شما
      پیشنهاد ما برای هیوندای توسان 2014 سوزوکی سپاهان باتری و اوربیتال سیلور سپاهان باتری . امتحانشون رو پس دادن و رضایت بالای مشتری رو دارن .
      موفق باشید.

  6. پویان گفت:

    درود،وقت بخیر.
    مهندس جان بنده ساکن خوزستان هستم،سمند ای اف سون مولتی پلکس مدل ۱۴۰۰ دارم که یکبار باتری ایراد پیدا کرد و با گارانتی تعویض شد ولی بعد متوجه شدم نمایندگی بجای باتری ۶۶ آمپر،باتری ۶۰ آمپر نصب کرده که باعث شده الان که فصل گرم هست ماشین کپ میکنه و کم میاره.الان میخوام باتری ۷۴ سپاهان بگیرم ولی نمیدونم بین باتریهای اوربیتال سیلور،تروپیکال،پریمیوم و سوزوکی کدام رو انتخاب کنم.لطفا در صورت امکان راهنمایی بفرمائید.
    سپاسگزارم.

    • آنتایم گفت:

      سلام و عرض ادب
      برای منطقه شما باتری تروپیکال سپاهان باتری پیشنهاد میشه. اگر موجود نبود، باتری سوزوکی که الان با آمپر 72 تولید میشه.
      موفق باشید

  7. علی گفت:

    سلام اره داداش راست میگی باطری های سپاهان همه اسیدی هستن من امروز یه باطری اوربیتال طلایی خریداری کردم بعد از نصب روی ماشین و نیم ساعت حرکت با ماشین متوجه یه بو شدم بعد که درب کاپوت رو بالا زدم دیدم از بغل باطری دارم اسید میرنه بیرون رفتم نمایندگی یه باطری کهنه بهم دادن تا کارشناس بیاد و …..

  8. رضا گفت:

    سلام بنده شهرستان هستم آیا در شهرستان جایی که نمایندگی ندارین هم ارسال میکنیم.؟ چونکه خودم میتونم نصبش کنم، فقط برای باتری قبلی چکار کنم

    • آنتایم گفت:

      سلام و عرض ادب
      با توجه به پرداخت هزینه حمل و نقل و تحویل ندادن باتری فرسوده، خرید شما مقرون به صرفه نخواهد بود.

  9. مسعود گفت:

    سلام برای سمند سورن میشه از ۹۰ آمپر استفاده کرد مشکلی ایجاد نمیکنه برای استارت و دیگه وسایل مصرفی

    • آنتایم گفت:

      سلام
      خیر. حداکثر آمپر باتری مناسب و استاندارد برای سمند سورن 74 آمپر است.
      موفق باشید

  10. عظیم گفت:

    سلام بنده چند ساله از باطری سپاهان استفاده میکنم تمام دوستان وفامیل را هم تشویق به به استفاده کردم،چون واقعا از باطری وطول عمرش رازی بودم،لطفا قیمت باطری۵۵آمپر اوربیتال وان سیلوررادرنما یندگی فروش بگید چنده

  11. هدایت گفت:

    سلام و درود در صورت امکان قیمت باطری اوربیتال وان سیلور پلاس نقره ای ۷۴ آمپر ممنون از لطفتون

  12. علی گفت:

    سلام باطری روی ماشینم اوربیتال وان ۷۴ آمپر هست الان اوربیتال وان سیلور پلاس ۶۶ آمپر که (فابریکی سمند ef7 ، ۶۶ آمپر هست ) ۴ آمپر اضافه دارد میشه استفاده کرد؟ مشکلی برای ضبط و باند و آمپیلی پیش نمیاد؟

    • آنتایم گفت:

      درود بر شما کاربر محترم
      بر روی انواع سمند باتری 66 و 74 قابل نصبه و ظرفیت باتری متغیر می باشد و می توانید با خیال راحت از هر دو آمپر برای سمند استفاده کنید.
      با سپاس ا از شما

  13. ناصر گفت:

    سلامخسته نباشیدمیشه قیمت 50امپراوربیتال وان نقره ای روبفرماییدچنده؟ممنون

  14. رضا گفت:

    سلام من یک باطری اوربیتال وان ۶۶ آمپر خریدم که از کارتون قرمز برایم بیرون آورد و بر روی خودروی کیا ریو نصبش کردم، و قبل از این باطری پوما و ۶۰ آمپر روش نصب بود،که چهار سال روی ماشین کار کرد، باتوجه به توضیحاتم، این باطری جدید و آمپر بالا ایرادی ندارد ( اوربیتال وان قرمز ۶۶ )،و آیا عمرش بالا هست مثل پوما ۶۰ آمپر قبلیم، و آیا این باطری که خریدم اتمی هستش یا آب باطری استفاده شده درونش؟
    با تشکر

  15. سیدمحمدقریشی گفت:

    سلام. قصد دارم ۶۶ آمپر گلدن طلایی بخرم. علت برتری این مدل نسبت به سیلور و قرمز و سیاه چیه. ممنون میشم مختصر توصیحی بفرمایید.

    • آنتایم گفت:

      درود بر شما کاربر محترم
      تفاوت خیلی زیادی در این باتری با سایر محصولاتی که فرمودید وجود ندارد. از ویژگی این باتری میتوان باتری با کارکرد کیلومتری بالاتر نام برد.

  16. ابراهیم گفت:

    سلام برای جک جی فایو اتومات نیاز به باطری 74آمپر دارم منتها بین دو راهی برای خرید مارک اوربیتال وان سیلور و اوربیتال قرمز ماندم نمیدونم کدوم بهتره ممنون میشم راهنمایی کنید البته اتمی باشه

    • باتری آنتایم گفت:

      با عرض ادب خدمت شما کاربر محترم؛
      اوربیتال وان نقره ای (سیلور پلاس) طبق مشخصات ارائه شده توسط کارخانه سپاهان باتری بدلیل آلیاژ بکار رفته در ساختار صفحات باتری تا 4 آمپر بیشتر خروجی به خودرو ارائه میده. اما در رابطه با باتری اوربیتال وان قرمز این چنین نیست، و اینکه تفاوت قابل توجهی در طول عمر این دو مدل دیده نشده. در ضمن باتری 74 آمپر از لحاظ ابعاد مناسب خودرو جک جی 5 نیست.
      با تشکر

  17. محمدامین گفت:

    باتری اوربیتال پرمیوم ۶۰ آمپر خریدم وقتی تکانش میدی از داخلش صدای آب میاد. طبیعیه؟!

    • باتری آنتایم گفت:

      سلام. بله باتری های اوربیتال پریمیوم از نوع اتمی هستند. در باتری های اتمی مایع الکترولیت ( آب باتری) وجود دارد.

  18. علی امینی گفت:

    با درود فراوان .. بنده چند روز پیش به یکی از نمایندگیهای شرکت شما مراجعه و نسبت به تعویض باطری معیوب اقران نمودم باطری قبلی سوزوکی نقره ای که همان باطری های سابق شما بود ..
    فروشنده هیچگونه توضیحی در خصوص انواع باطری ندادند و یک باطری برنگ سیاه و مارک شما جایگزین نمودند .. اکنون برای ثبت گارانتی آن که فروشنده گفتند بایستی خودتان از طریق وب اقدام نمایید .

    • باتری آنتایم گفت:

      با سلام . باید عرض کنیم که شما اشتباه می کنید . به همکارهای دیگه مراجعه کردید و اقدام به اینکار نموده اید .

    • عباس استکی گفت:

      با سلام و عرض خسته نباشید.
      بنده امروز یک عدد باتری ۶۶ آمپر اوربیتال مشکی از یکی از نمایندگی های اصفهان خریداری و نصب نمودم.
      شب متوجه شدم که روی باتری چراغ مربوط سلامت باتری وجود ندارد.منظورم همان چراغی است که روی باتری قرار دارد و باید رنگ سبز را نشان دهد.
      میخواستم بپرسم چرا در این مدل چراغ حذف شده؟
      و اینکه آیا باتری بدون چراغ ایرادی ندارد؟
      ممنون.

      • باتری آنتایم گفت:

        سلام .
        احتراما به صفحه مقالات » *چشمی یا نشانگر باتری ماشین* مراجعه کنید. توضیحات کامل درباره نشانگر یا چشمی باتری و علت حذف آن توسط سپاهان باطری داده شده است.
        با تشکر

      • سعید گفت:

        داداش اون چشمی از اول هم چرت بود سطح آب باتری کم شد سفید شد . درضمن باتری خشک نداریم همه اسیدی هستن . فقط پلپ هستن برای بخار کمتر اسید باتری . اگر آب باتری کم بشه (همین باطری اصطلاحا خشک) به موقع آب بریزی برات کار میکنه اگه آب داش و کار نکرد یعنی عمر باتری تموم شده . هیچ گونه و هیچ یک از باتری های موجود در بازار خشک یا اتمی نیستن دوستان تمام باتری ها با آب اسید کار میکنن گول نخورید.همه باتری ها به رنگ سیاه ساخته شده که کسی آب داخلش رو مشاهده نکنه به جز باطری سوزوکی که نقره ای هست و باتری خوبی هم دراومد تازه سوزوکی هم همینجا تولید میشه میگن تحت لیسانسه باز هم آب اسیدی هست
        من تجربه خودم رو ارائه دادم . دوستان اگه باور ندارن میتونن خودشون امتحان کنن

        • مصطفی بدری گفت:

          من یک باطری اوربیتال خریدم وقتی گارانتی آنرابااینترنت فعال کردم جواب آن ۸ ماه آمدباکارخانه تماس گرفتم گفت بانمایندگی تماس بگیرموقع خرید مواظب کلاه بازی کارخانه باشید باطری راتاگارانتی آن بتاریخ آن فعال نشده خرید نکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *