بررسی مشخصات فنی باتری ماشین جنسیس

جنسیس یک سدان لوکس است که توسط شرکت هیوندا کره جنوبی، تولید شد. باتری فابریک این خودرو 6 سیلندر دیفرانسیل عقب، باتری ۱۰۰ آمپر است که باتوجه‌به ابعاد و نیازهای خودرو، انتخاب شده است. در ادامه توضیحات کاملی در مورد سایر ویژگی‌های این باتری خواهیم داد:

  • 100 آمپر
  • 12 ولت
  • قالب L5
  • قطب موافق یا چپ
  • باتری اتمی یا سیلد اسید

باتری 100 آمپر فابریک هیوندای جنسیس سدان

باتری 100 آمپر جنسیس

به خاطر داشته باشید که محفظه قرارگیری باتری در هیوندای جنسیس برای باتری‌هایی با طول 37/8، عرض 18 و ارتفاع 19 سانتی متر طراحی شده است.

محل قرار گرفتن باتری هیوندای جنسیس سدان در صندوق عقب

محل قرارگیری باتری هیوندا جنسیس سدان

معرفی بهترین برندهای باتری ماشین هیوندا جنسیس

بهترین باتری هیوندای سوناتا یا هیوندا جنسیس که توسط برند کره‌ای هیوندا تولید شده‌اند، باتری‌های کره‌ای باکیفیت از برند دلکور یا هیوندا هستند. در گام بعدی می‌توان از باتری‌های باکیفیت داخلی مانند برنا باتری یا باطری سپاهان نیز نام برد. البته توجه داشته باشید که باتری اسیدی برای هیوندا جنسیس اصلا مناسب نیست؛ زیرا انتشار گاز حاصل از انفعالات شیمیایی در باتری و نشت اسید، محفظه صندوق عقب خودرو را از بین می‌برد. حتما باید از برند‌های سیلد و باکیفیت استفاده شود.

معرفی عوامل تاثیرگذار بر قیمت باتری ماشین هیوندا جنسیس

عوامل مختلفی مثل ظرفیت، نوع باتری، برند سازنده، تاریخ تولید و تکنولوژی به‌کار رفته در ساخت محصول بر قیمت باطری تاثیرگذار است؛ باتری‌های با ظرفیت بالاتر و اندازه بزرگ‌تر معمولا گران‌تر هستند. اگر در باتری تکنولوژی خاصی مانند AGM نیز در باتری به‌کار رفته باشد، بر قیمت باتری تاثیر می‌گذارد. البته علاوه‌بر همه این موارد، قیمت جهانی سرب و برای باتری‌های خارجی، نرخ ارز نیز از عوامل مهم در تعیین قیمت باتری است؛ بنابراین به‌طورکلی قیمت باتری کره ای به‌دلیل کیفیت بالاتر و نرخ ارز هنگام واردات از نمونه‌های ایرانی گران‌تر است.

بررسی عمر باتری ماشین جنسیس

طول عمر باتری هر خودرو، ارتباط مستقیمی با کیفیت برند، کارکرد کیلومتری و همچنین میزان استفاده یا به‌اصطلاح خوابیدن ماشین، سلامت ادوات برقی خودرو و شارژ آلترناتور، سردی و گرمی هوای محل سکونت، تاریخ تولید باتری و عادت‌های غلط رانندگی دارد. البته باید گفت به‌طورکلی طول عمر مفید باتری‌های ایرانی مانند صبا باتری یا سپاهان باتری، بین 2 تا 3 سال است. باتری‌های کره‌ای نیز در صورت استفاده و نگهداری درست، بین 3 تا 4 سال عمر مفید خواهند داشت.

گارانتی باتری ماشین جنسیس

باتری مناسب ماشین جنسیس، 100 آمپر است که با‌توجه‌به برند سازنده، بین 6ماه تا 16 ماه گارانتی دارد. البته در نظر داشته باشید که اگر باتری در اثر بی‌احتیطی صاحب خودرو آسیب ببیند، شامل گارانتی نخواهد شد. برخی از این موراد عبارت‌اند از:

  • آسیب دیدن باتری در اثر ضربه ، اتصال کوتاه و …
  • دشارژ شدن باتری در اثر بلا استفاده ماندن خودرو یا انبار شدن باطری
  • شارژ بیش از حد دینام آلترناتور خودرو که موجب خشک شدن الکترولیت باتری می‌شود
  • متناسب نبودن باتری از لحاظ ابعاد و مشخصات فنی با خودرو جنسیس

برای اطلاع از شرایط گارانتی هر باتری، هنگام بررسی لیست قیمت باطری سپاهان یا برند‌های دیگر، حتما شرایط گارانتی برند را نیز بررسی کنید. برای خرید باتری توصیه شرکت سازنده خودرو را نیز برای انتخاب باتری مناسب در نظر داشته باشید تا به باتری و سیستم‌های برقی خودرو آسیب وارد نشود.