بررسی مشخصات فنی باتری هیوندای سوناتا

باتری هیوندای سوناتا از نوع باتری 70 آمپر و در مد‌لهای بالاتر آمپر آن به‌دلیل مصرف برق بیشتر، ۸۰ آمپر است. خودروساز کره‌ای از باتری اتمی به‌صورت فابریک برای این مدل استفاده می‌کند. ابعاد باتری 80 آمپر برای هیوندای سوناتا 2019 به بالا به ترتیب 32*18*19 سانتی‌متر است. در ادامه، به انواع مدل ها و نسل‌های هیوندای سوناتا اشاره شده است:

باتری سوناتا NF مدل : 2004 ، 2005 ، 2006 ، 2007 ، 2009

آمپر : 70AH

ولتاژ : 12 ولت

قالب : D26

چیدمان قطبها : قطب چپ (L)

باتری مناسب هیوندای سوناتا NF
باتری مناسب هیوندای سوناتا NF

باتری سوناتا YF مدل : 2010 ، 2011 ، 2012 ، 2013 ، 2014

آمپر : 70AH

ولتاژ : 12 ولت

قالب : D26

چیدمان قطبها : قطب چپ (L)

باتری مناسب هیوندای سوناتا YF
باتری مناسب هیوندای سوناتا YF

باتری سوناتا LF مدل : 2015 ، 2016 ، 2017 ، 2018

آمپر : 70AH

ولتاژ : 12 ولت

قالب : D26

چیدمان قطبها : قطب چپ (L)

باتری مناسب هیوندای سوناتا LF
باتری مناسب هیوندای سوناتا LF

طول عمر باتری سوناتا به عواملی مانند وضعیت دینام خودرو، وجود برق‌دزدی و میزان استفاده شما بستگی دارد. باتری فابریک سوناتا اتمی بوده و در صورت استفاده درست از آن، طول عمر بیشتر از ۳ سال هم خواهد داشت. با‌این‌حال، کشور تولید‌کننده، تکنولوژی باتری، گرما و سرما، میزان کارکرد کیلومتری، خوابیدن ماشین و استفاده مداوم از چراغ‌ها، سیستم‌های صوتی و دزدگیر ماشین در مواقعی که ماشین خاموش است، جزو عوامل مهم کاهنده طول عمر باتری محسوب می‌شود.

معرفی بهترین برندهای باتری هیوندای سوناتا

باتری اصلی سوناتا ساخت کشور کره و تولید برند هیوندای است. با‌تر‌ی‌های ۷۰ آمپر ساخت کشور کره، مانند باتری هیوندای سانتافه توسط شرکت‌های دلکور باتری، هیوندای و گلوبال باتری تولید و به بازار عرضه می‌شوند. بین باتری‌های ایرانی، بهترین باتری ها ساخت شرکت سپاهان باتری و برنا باتری از کیفیت ساخت خوبی نسبت به باتری‌های صبا برخوردار هستند. باتری‌های کره‌ای دارای دوام و طول عمر بسیار بالاتری هستند؛ از‌این‌رو با استفاده از باتری‌های کره‌ای برای هیوندا سوناتا، می‌توان عملکرد بهتری از خودرو انتظار داشت.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت باتری هیوندای سوناتا

باتری‌های خودرو هیوندای سوناتا، بسته‌به شرکت سازنده و ظرفیت آمپر‌ساعت، قیمت‌های متفاوتی دارند. این باتری‌ها از اجزای سازنده متفاوت و با سطح کیفی مختلف تشکیل شده‌اند که تاثیر مستقیمی بر قیمت آن‌ها دارد. جنس بدنه باتری‌های سیلد اسید از پلاستیک مصنوعی فشرده به نام رزین پلی پروپیلن است که مقاومت خوبی در برابر خوردگی اسیدی شدن دارد و در مقابل گرما و سرمای شدید مقاوم‌تر است.

اگر جنس بدنه و پلیت های باتری از کیفیت پایینی برخوردار باشد، قیمت آن کاهش می‌یابد اما کیفیت و طول عمر باتری نیز کاهش می‌یابد و در‌نهایت هزینه بیشتری برای تعویض باتری پیش می‌آید. برای خرید باتری با‌کیفیت و قیمت مناسب، توصیه می‌کنیم به سایت باتری آنتایم مراجعه کنید؛ با خرید باتری هیوندای سوناتا از این صفحه، از خدماتی مانند نصب و تعویض باتری در محل نیز بهره‌مند خواهید شد.

نحوه اطلاع از زمان تعویض باتری هیوندای سوناتا

ولتاژ باتری که نشان‌دهنده پتانسیل الکتریکی آن است، نقش مهمی در طول عمر و زمان تعویض باتری ماشین دارد. باتری هیوندای سوناتا ۱۲ ولتی بوده و از شش سلول تشکیل شده‌ است که هر کدام حدود ۲.۲ ولت شارژ کامل دارند. باتری‌های با ولتاژ ۱۲.۶ ولت یا بالا‌تر به‌عنوان باتری کاملا شارژ شده در نظر گرفته می‌شوند، در‌حالی‌که اگر ولتاژ به زیر ۱۲ ولت برسد، نشانه ضعیف‌شدن باتری و نزدیک شدن به زمان تعویض باتری است.

در هنگام چک کردن ولتاژ باتری علاوه‌بر چک‌کردن این اعداد، به صدای تیک تیک سریع موقع استارت زدن خودرو، باز‌نشدن درب خودرو با ریموت (اگر ریموت باتری داشته باشد) و قطع شدن برق داخل خودرو توجه کنید تا از زمان درست تعویض باتری ماشین اطمینان حاصل کنید. باتری‌های خودرو در صورت استفاده درست، معمولا دو تا سه سال عمر مفید دارند، به این معنا که توانایی استارت زدن ماشین و فراهم کردن ولتاژ و آمپر موردنیاز آن را خواهند داشت.

آشنایی با مهم‌ترین نکات در خرید باتری هیوندای سوناتا

برای خرید باتری سوناتا ابتدا باید تاریخ تولید آن را بررسی کنید تا از سلامت و تازگی باتری اطمینان حاصل شود. تاریخ تولید باید به‌روز باشد؛ زیرا اگر زمان طولانی از تولید باتری گذشته باشد، در آینده باعث کاهش عمر مفید باتری خواهد شد. همچنین بهتر است باتری را از برندی معتبر با گارانتی طولانی مدت تهیه کنید تا اطمینان بیشتری از خرید خود داشته باشید.

نوع باتری و مدل خودرو در قیمت آن تاثیر مستقیمی دارد. برای مثال، قیمت باطری ماشین پژو 405 مناسب به نظر می‌رسد، اما نصب آن روی ماشین سوناتا درست نیست و توصیه نمی‌شود. برای راحتی در خرید، بهتر است باتری را از فروشگاه‌های آنلاین معتبر مانند باتری آنتایم انجام دهید تا پس از ثبت سفارش، باتری به‌صورت رایگان برای شما ارسال و روی ماشین شما نصب می‌شود.