بررسی مشخصات فنی باتری اکسنت

اگر قصد خرید باتری اکسنت را دارید، ابتدا باید اطلاعات کافی در مورد نوع باتری، آمپر، ولتاژ باطری این خودرو کسب کنید. ابعاد باتری خودرو اکسنت ۱۹*۱۸*۲۴ سانتی‌متر است. توجه داشته باشید که برای هیوندای اکسنت‌های وارداتی باتری 60 آمپر و اکسنت‌‌های مونتاژ داخل، باتری ۶۰ آمپر مناسب‌ است. در ادامه، مشخصات باتری هیوندای اکسنت در حالت فابریک ذکر شده است:

  • میزان ظرفیت باتری فابریک : 55 الی 60 آمپر ساعت
  • ولتاژ باتری: 12 ولت
  • مدل باتری: سیلد اتمی
  • جهت قطب‌ها: پایه کوتاه قطب چپ L یا موافق
  • سایز باتری: 24 *18*19 سانتی متر

هنگام تعویض باتری حتما از تمیز بودن سر‌باتری اطمینان حاصل کنید تا از بروز مشکلاتی مانند سولفاته شدن باتری و درست جا نخوردن سر‌باتری پیشگیری کنید.

باطری فابریک هیوندا اکسنت

باطری فابریک هیوندا اکسنت

نکات مهم هنگام تعویض باتری اکسنت

باتری خودرو با تبدیل انرژی شیمیایی ذخیره شده در الکترولیت‌ها به انرژی الکتریکی موردنیاز، تمام سیستم‌های الکتریکی خودرو را در حالت خاموش بودن دینام موتور تغذیه می‌کند. با گذشت زمان، الکترولیت باتری ضعیف یا آب این محلول تبخیر می‌شود که موجب مرگ زودرس باتری می‌شود. علائمی مانند چشمک زدن یا کاهش روشنایی چراغ‌های جلو، مشکل در استارت خوردن موتور و کارکرد ضعیف اجزاء الکتریکی موتور نشان‌دهنده زمان تعویض باتری و خرید باطری ماشین اکسنت است.

برای جلوگیری از وقوع این مشکلات، همیشه قبل از تصمیم به خرید باتری جدید، باتری ماشین خود را چک کرده و اطمینان حاصل کنید که باتری خراب است. در صورت نیاز به تعویض باتری، توجه داشته باشید که نصب آن به‌صورت صحیح انجام شود تا هیچ مشکلی پیش نیاید. حفظ تمیزی باتری و جلوگیری از خوردگی آن هنگام نصب از مواردی است که باید به آن بسیار توجه کرد. همچنین، مراقبت از دمای باتری و نصب صحیح آن نیز اهمیت بالایی دارد.

معرفی بهترین برندهای باطری اکسنت

برای خرید بهترین باتری ماشین اکسنت ابتدا باید به بودجه خود توجه کنید. اگر قصد خرید باطری ارزان‌قیمت برای خودرو Hyundai Accent را دارید، صبا باتری برای شما مناسب است. اما اگر به کیفیت و طول عمر بیشتر اهمیت می‌دهید، خرید باتری ایرانی سپاهان و برنا باطری و باتری خارجی هیوندای مانند ایندیگو و سولایت را به شما توصیه‌ می‌کنیم. خرید باتری با آمپر نامناسب و کیفیت کم، باعث ایجاد مشکلات برای سیستم برق خودرو و عمر کوتاه باتری خواهد شد. البته امکان نصب باتری ماشین سوزوکی۶۰ آمپر نیز روی خودرو اکسنت مونتاژ داخل وجود دارد، اما بهتر است قبل از انجام این کار با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید تا متحمل ضرر‌ و‌ زیان مالی نشوید.

معرفی عوامل تاثیرگذار بر قیمت باتری اکسنت

قیمت باتری هیوندای اکسنت به عوامل متعددی وابسته است. گارانتی باتری، تاریخ تولید و کیفیت ساخت، از‌جمله مهم‌ترین عوامل موثر بر قیمت باتری اکسنت هستند. گارانتی باتری اصالت و کیفیت آن را تضمین می‌کند و تاریخ تولید نشان‌دهنده وضعیت سلامت باتری است. همچنین، سطح کیفیت باتری بر قیمت آن تاثیر دارد. باتری با‌کیفیت بالا مانند باتری پوما اگرچه قیمت بالاتری دارد، اما در طولانی‌مدت موثر‌تر عمل می‌کند و عمر بیشتری دارد.

آشنایی با مهم‌ترین نکات در خرید باطری اکسنت

پس از ذکر تمامی برند‌ها و مشخصات تولیدی بهتر است بد‌انیم که به‌منظور خرید بهترین باتری اکسنت باید حجم برق مصرفی خودرو، اندازه قدرت دینام اتومبیل به‌منظور شارژ باتری و میزان گنجایش و جایگاه محفظه درونی ماشین به‌منظور قرارگیری ایمن باتری را درنظر داشته باشید. چنانچه قطعات اضافی مانند لامپ‌های روشنایی تقویتی و سیستم صوتی حرفه‌ای به همراه آمپلی فایر روی خودرو نصب کرده‌اید، بهتر است تا از باتری‌هایی که ظرفیت بالاتری دارند بهره ببرید و اگر خودرو فاقد هرگونه قطعه اضافی یا مصرفی مضاعف است باید از باتری با کمترین آمپر استفاده کنید.

اغلب برای این مدل خودرو های خارجی، خرید باتری‌هایی با میزان ظرفیت 60 آمپر توصیه می‌شود. همچنین، مقایسه قیمت باطری دولتی سپاهان و باتری‌های کره‌ای با آمپر مشابه قبل از خرید باتری به مالکان خودرو اکسنت توصیه‌ می‌شود. دقت داشته باشید که مشخصات فنی در حالت فابریک بر‌اساس استانداردهای معمول خودرو و برق مصرفی موردنیاز اتومبیل انجام گرفته است. چنانچه شما تصمیم به نصب قطعه برقی مضاعف روی خودرو را دارید، باید از باتری مناسب هیوندای اکسنت با آمپر بیشتر استفاده کنید تا حین استفاده، باتری ماشین دچار اختلال نشود.

مشاوران فنی و کارشناسان باتری آنتایم آماده ارائه خدمات و راهنمایی‌های کامل به‌منظور خرید باتری مناسب برای خودرو شما هستند. کافی است به‌منظور دریافت اطلاعات تکمیلی با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.