مشخصات باتری هیوندای ix55 وراکروز

محدوده جریان باتری فابریک کارخانه خودرو هیوندای آی ایکس 55 یا وراکروز ، 70 آمپر ساعت به صورت فابریک و نصب شده توسط کارخانه سازنده است. باطری هیوندای ix55 مدل اتمی (mf) یا بدون نیاز به اضافه کردن آب مقطر است. باطری های فابریک و استاندارد کارخانه هیوندای از کیفیت و قدرت بالایی برخوردارند. برخی رانندگان خودرو به گمان اینکه باطری ها با یکدیگر تفاوتی ندارند و عمر یکسانی نیز دارند. ارزان ترین و ضعیف ترین باتری ها عرضه شده را تهیه و بر روی خودرو نصب می نمایند. با باطری ارزان هم ماشین شما را روشن می شود، اما به ریسک آسیب به قطعات برقی و خرابی و دردسرهای بعدی آن نمی ارزد. پیشنهاد می شود در صورت انتخاب باطری های ایرانی به دنبال خرید بهترین باتری و با کیفیت ترین برای هیوندای ix55 باشید.

مشخصات فنی باطری مناسب هیوندای ix55 :

نوع باتری » اتمی یا سیلد

شدت جریان » 70 آمپر ساعت

ولتاژ » 12 ولت

قالب » D26

چیدمان قطب ها » قطب چپ یا موافق – پایه بلند

ابعاد باطری » طول :26 سانت ، عرض : 17.5 سانت ، ارتفاع : 22 سانت

باتری کره ای یا ایرانی برای ماشین هیوندای iX 55

آیا تفاوت باتری های ایرانی و کره ای را می دانید؟ در زمان خرید باتری هیوندای iX 55 آیا برند باتری برایتان مهم است؟ آیا در مورد ویژگی های این دو نوع باتری شناخت و آگاهی لازم را دارید؟ با ما همراه باشید.

باتری های کره ای از نوع باتری های وارداتی و همچنین کالای قاچاق هستند. این باتری ها از هر نوع و برندی که باشند دارای کیفیت مطلوبی اند. باتری های کره ای به دلیل مرغوبیت در ساختار آنها دارای عمر و دوام بیشتری بوده و استفاده از آنها برای هیوندا وراکروز تایید شده است. این باتری ها بین 2 تا 4 سال عمر دارند. در موقع خرید باتری کره ای باید به تاریخ تولید آن توجه کنید. باطری ماشین به دلیل ماهیت موادی که از آن ساخته شده دارای انقضای تولید و مصرف می باشد. تاریخ ساخت باطری کره ای نباید از 5 ماه گذشته باشد.

باتری های ایرانی هم در برندها و ظرفیت های مختلف در فروشگاههای قطعات خودرو به فروش می رسند. باید بدانید که در میان تعداد بسیار زیادی برند ایرانی سه نام از آنها دارای محبوبیت بیشتری است. سپاهان باتری، صبا باتری و برنا باتری. این سه برند از نظر کیفیت در ردیف بالاتری نسبت به دیگر همنوعان خود قرار دارند. لذا خرید از این سه برند از طرف کارشناسان مورد تایید می باشد. تولیدات این سه برند دارای استانداردهای بالایی در کیفیت و مرغوبیت کالا هستند. اگر بخواهیم در میان این سه برند تنها یکی را به عنوان بهترین معرفی کنیم، کارشناسان این حوزه متفق القول سپاهان باتری را بهترین برای هیوندای وراکروز می دانند. گارانتی باتری های ایرانی بین 6 تا 12 ماه است که البته در سپاهان باتری این میزان بیشتر می باشد.

قیمت باتری ماشین هیوندای iX 55

کلیه باتری های خودرو از هر مدل و هر برند، داخلی یا وارداتی با توجه به این پارامترها قیمت گذاری می شوند:

تاریخ سال ساخت : نباید از 5 ماه گذشته باشد.

تاریخ اعتبار گارانتی : حداقل 1 سال

شرکت سازنده : برندهای باکیفیت با گارانتی بیشتر گران تر هستند.

کشور سازنده

اتمی یا اسیدی بودن : باتری های اسیدی کمی ارزان تر هستند.

ظرفیت باتری : هر چه عدد آمپر ساعت باطری بالاتر باشد، قیمت باطری نیز بیشتر است.

باتری اتمی بخریم یا اسیدی برای ماشین هیوندای iX 55

بهترین بودن و متمایز شدن نیاز به داشتن ویژگی های منحصر به فردی است که در دیگر محصولات مشابه وجود نداشته باشد یا در کمترین حد خود باشد. اگر می خواهید علت برتری باتری های اتمی را نسبت به باتری های اسیدی بدانید، ادامه مقاله را مطالعه کنید. باتری های اسیدی و اتمی در وجوه زیادی به هم تشابه دارند. حتی می توان گفت ساختار آنها شبیه به هم است. به طور مثال هر دو نوع باتری دارای ولتاژ یکسانی بوده و قابلیت شارژ و دشارژ دارند. اما آنچه باعث تمایز باتری های اتمی شده است به کار بردن فناوری مدرن روز در طراحی و تولید آنها است.

باتری های اتمی از آن دست باتری های با کیفیتی هستند که با استفاده از دستگاهها و تجهیزات مدرن تولید شده اند از اینرو ساختار آنها به شکلی طراحی شده است که نیازی به نگهداری ندارند. ساختار داخلی این باتری به گونه ای است که برای تنظیم اسید داخل آن نیازی به اضافه کردن آب مقطر نیست. این باتری ها دارای کیفیت بالایی نسبت به باتری های اسیدی می باشند، لذا عمر و دوام طولانی تری داشته، قیمت آن بیشتر است و برای استفاده در مناطق گرمسیر و همچنین سردسیر مناسب هستند. این نوع باتری نیازی به شارژ کردن اولیه ندارد و نسبت به نوع اسیدی با محیط زیست سازگاری بیشتری داشته و آلودگی کمتری ایجاد می کند.

برخلاف باتری های اتمی، نوع اسیدی آن که اولین نوع باطری به شمار می آید، با توجه به ساختار داخلی آن، نیازمند نگهداری و بررسی منظم است تا در صورت کاهش اسید باتری، با اضافه کردن آب مقطر، به تعادل برسد. این باتری ها قیمت پایین تری داشته و با مناطق سردسیر سازگاری کمتری دارند. هر دو نوع باطری برای هیوندا وراکروز قابل نصب است.

گارانتی باتری ماشین هیوندای iX 55

خرید از فروشگاههای معتبر و مجاز در سراسر کشور باعث می شود تا در زمان خرید هر نوع باتری ضمانت نامه را از فروشنده دریافت کنید. این گارانتی برای زمانی که باتری هیوندای iX 55 شما دچار مشکل شود، مفید خواهد بود. با مراجعه به نمایندگی می توانید از خدمات رایگان آن بهره مند شوید. باید توجه کنید که اشکال به وجود آمده در صورتی شامل خدمات گارانتی خواهد بود که به دلیل سهل انگاری شما اتفاق نیفتاده باشد. حتما در زمان دریافت گارانتی، مندرجات آن را به خوبی مطالعه کنید. گارانتی نشان دهنده آن است که شما یک باتری هیوندای iX 55 اصل و با کیفیت خریداری کرده اید. باتری های فاقد گارانتی باعث صدمه زدن به دیگر قطعات خودرو خواهند شد و البته که عمر و دوام بسیار کمی داشته و خیلی زود هزینه ای که برای خرید آن صرف کرده اید، به هدر خواهد رفت. حتی ممکن است سبب ایجاد هزینه های گزافی با آسیب رساندن به دیگر قطعات خودرو شود.

نمایندگی باتری ماشین هیوندای iX 55

نمایندگی های مجاز در سراسر کشور آماده خدمات رسانی به مشتریانی می باشند که باتری هیوندای iX 55 خود را از مراکز معتبر خریداری نموده اند. خرید از نمایندگی ها به شما اطمینان خاطر می دهد که یک باتری هیوندای وراکروز با اصالت و مرغوب تهیه کرده اید. همچنین باتری که مناسب خودروی شماست بر روی ماشین نصب و تعویض می گردد.

خرید باتری هیوندای iX 55

اگر به دنبال خرید باتری هیوندای iX 55 مرغوب هستید، می توانید با مراجعه به سایت ما: www.batteryontime.com از انواع باتری های اتمی با برندهای داخلی و خارجی دیدن کنید. پس از مشاهده و مقایسه قیمت انواع باتری برای خودروهای سنگین و سبک، باتری مورد نظر خود را انتخاب و از طریق آنلاین خریداری نمایید، سپس در زمان کوتاهی باتری را در محل تحویل می گیرید. امکان نصب باتری رایگان نیز از طریق این سایت وجود دارد. فروشگاه اینترنتی آنتایم 24 ساعته و حتی در روزهای تعطیل آماده ارائه خدمات خرید انواع باتری و تحویل آن می باشد. با خرید از فروشگاه معتبر آنتایم، با خیال راحت بابت خرید باتری با کیفیت و اصیل که دارای گارانتی شرکتی می باشند، اقدام نمایید.

باتری سپاهان برای ماشین هیوندای iX 55

سپاهان باتری اولین تولید کننده باتری ایرانی نیست اما بدون اغراق می توان گفت بهترین باتری داخلی به شمار می آید. مجتمع سپاهان باتری اصفهان سالها است که مشغول تولید باتری های اسیدی و اتمی با کیفیت با ظرفیت های مختلف برای انواع خودروهای سبک و سنگین می باشد. از طراحی تا تولید این باتری ها توسط افراد ماهر و با تجربه و بهترین ماشین آلات روز و مدرن انجام می شود. پس شایسته دریافت عنوان پیشرو ترین تولید کننده باتری داخلی را دارد. کلیه تولیدات سپاهان باتری دارای کیفیت بالا، عمر و دوام طولانی هستند از اینرو قیمت باتری های آن با توجه به دیگر همتایان آنها بیشتر است. انواع باتری های اتمی و اسیدی سپاهان باتری دارای گارانتی شرکتی معتبر می باشند و در تمامی فروشگاهها و نمایندگی های مجاز به فروش می رسند. تولیدات این برند به خارج از کشور نیز صادر می شود. بهترین مارک سپاهان برای ماشین هیوندای وراکروز اوربیتال پریمیوم ، اوربیتال efb و سوزوکی می باشد. خودروسازانی از قبیل رنو ، سایپا و ایران خودرو با این شرکت همکاری می کنند.

برنا باطری برای هیوندای وراکروز

شرکت برنا باطری در اصفهان قرار دارد. کیفیت مطلوب تولید باتری های این کارخانه باعث شده که برخی خودرو سازان مانند بهمن موتور، کرمان موتور و … برای تامین این قطعه با برنا باتری همکاری کنند. این مجتمع همانند سپاهان باتری، با بکاربردن پیشرفته ترین دستگاه ها خط تولید را بکار انداخته است. این کارخانه برای انواع خودرو های سنگین ، نیمه سنگین و سبک محصول ارائه می دهد. گارانتی برنا باطری در رده خودرو های سبک 14 ماه می باشد.

باطری صبا برای ماشین هیوندای iX 55

در میان ارزان ترین تولید کنندگان باتری داخلی نام مجتمع صبا باتری نیز می درخشد. صبا باتری اولین تولیدکننده باتری در ایران است. در ابتدا صبا باتری تنها به تولید باتری های اسیدی می پرداخت تا اینکه پیشرفت در صنعت و فناوری روز به سمت تولید باتری های اتمی نیز قدم گذاشت و سالها است که انواع باتری های اتمی و اسیدی را برای خودروهای سنگین و سبک با ظرفیت های متنوع تولید و روانه بازار می کند. صبا باتری با علم و آگاهی به تولید باتری های با کیفیت می پردازد و کلیه آنها دارای گارانتی معتبر بوده و در فروشگاههای مجاز به فروش می رسند. مدت زمان گارانتی باتری های خودروهای سبک 12 ماه و برای خودروهای سنگین 6 ماه می باشد. کیفیت صبا باتری متوسط است.

نگهداری از باتری ماشین هیوندای iX 55

اصول نگهداری از باتری هیوندای iX 55 برای هر نوع باتری اعم از ایرانی و کره ای با هر برند و ظرفیتی یکسان است. تنها کافی است تا با رعایت نکاتی که در زیر به آنها اشاره می شود، عمر باتری خودرو خود را افزایش دهید.

  • از شارژ کردن بیش از حد باتری هیوندای iX 55 خودداری کنید زیرا باعث آسیب به باتری و کاهش عمر آن می شود.
  • استفاده از روش باتری به باتری برای شارژ کرد باتری خودرو باعث کاهش عمر باتری هیوندای iX 55 و افت عملکرد آن خواهد شد.

رعایت اصول نگهداری از باتری سبب عمر و دوام بیشتر آن می شود.

رعایت اصول نگهداری از باتری سبب عمر و دوام بیشتر آن می شود.

  • از پارک کردن خودرو خارج از پارکینگ در روزهای خیلی گرم و خیلی سرد اجتناب کنید زیرا سرما و گرمای زیاد بر عملکرد باتری هیوندای iX 55 تاثیر منفی دارد و باعث دشارژ شدن آن خواهد شد.
  • سر باتری های سولفاته بسته را شستشو دهید.
  • باتری را در زمان نصب، در جایگاه خود محکم کنید.
  • برای جدا کردن باتری ابتدا قطب منفی را باز کنید.
  • اگر مطمئن هستید که خودرو را چندین روز روشن نمی کنید، حتما باتری را از کاپوت خارج کنید.
  • قبل از تخلیه کامل شارژ باتری آن را شارژ نمایید ( قبل از رسیدن ولتاژ آن به عدد 12)

نحوه تست باطری ماشین هیوندای iX 55

چرا باید باتری را تست کنیم؟ تست باتری روشی است مطمئن برای اطمینان از اینکه باتری هیوندای iX 55 سالم است. یک روش آن  توسط تعمیرکار انجام می شود. البته خود شما هم می توانید با یک روش معمول و آسان باتری را تست نمایید. در زیر به دو روش متداول برای تست باتری  هیوندای iX 55 اشاره می شود.

  • روش سنتی: این روش را می توان به راحتی با روشن کردن چراغ های خودرو و بررسی دقیق میزان نور چراغ های خودرو امتحان کرد. اگر شدت نور چراغ ها مانند همیشه نرمال است، می توانید از سالم بودن باتری هیوندای iX 55 خود مطمئن باشید.
  • دستگاه تست باتری دیجیتال: در این روش دستگاه تست را با کابل به باتری وصل می کنند و از روی اعدادی که بر روی صفحه نمایش دستگاه خوانده می شود، مشخص شود که باتری خودرو سالم است یا باید تعویض شود.

تست سنجش سلامت باتری هیوندای ix 55 با دستگاه دیجیتال

تست سنجش سلامت باتری هیوندای ix 55 با دستگاه دیجیتال

زمان تعویض باتری ماشین هیوندای iX 55

  • با نگاهی به تاریخ تولید باتری، متوجه شده اید که دو سال از زمان تولید آن گذشته است. در این زمان نیاز است تا باتری هیوندای وراکروز را تست نمایید تا از سالم بودن آن اطمینان پیدا کنید ( روش های تست سلامت باتری در همین مقاله می باشد)
  • هیوندای iX 55 استارت نمی خورد.
  • بدنه باتری هیوندای iX 55 دارای ظاهری دفرمه شده است.
  • شارژ باطری ماشین به دفعات خالی می شود و نیاز به شارژ مجدد است.
  • در روزهای سرد هیوندای iX 55 با استارت سنگین روشن می شود.
  • در ماه چندین مرتبه شاهد سولفاته بستن سر باتری ها هستید.
  • ریموت، درب خودرو را باز نمی کند.
  • سیستم صوتی و کولر خودرو روشن نمی شود.

روش شارژ باطری ماشین هیوندای iX 55

هیوندای iX 55 توقف کرده و روشن می شود. احتمال دارد که باتری خودرو نیاز به شارژ شدن داشته باشد. در این زمان می توانید با کمک سه روش باتری هیوندای iX 55 خود را شارژ کنید.

  • از یک خودرو سالم بخواهید تا به کمک باتری به باتری کردن، باتری شما را شارژ کند. دو باتری را با کمک کابل بهم متصل کرده و منتظر بمانید تا باتری مجددا شارژ شده و بتوانید خودرو را روشن کنید.
  • بهترین راه این است که نگذارید تا شارژ باتری به عدد 12 برسد و قبل از آن با کمک شارژر و برق خانگی، باتری هیوندای iX 55 را شارژ کنید.
  • هیوندای iX 55 را برای مدتی روشن بگذارید تا باتری خود به خود شارژ شود. این روش زمانی امکان پذیر است که شارژ باتری به طور کامل تخلیه نشده باشد.

نکات مهم هنگام شارژ و تعویض باتری ماشین هیوندای iX 55

شما با رعایت نکاتی که در زیر به آن اشاره می شود، در زمان تعویض و شارژ کردن باتری ،می توانید به سلامت سرنشینان و خودرو کمک نمایید. رعایت اصول ایمنی و استاندارد به عمر بیشتر باتری و قطعات خودرو کمک شایان می کند.

  • تعویض باتری هیوندای iX 55 را به افراد متخصص و ماهر بسپارید تا با رعایت ایمنی و استانداردها انجام دهند.
  • برای تعویض باطری ماشین را خاموش کنید.
  • برای بیرون آوردن باتری فرسوده ابتدا قطب چپ باتری را جدا کنید.
  • برای شارژ باتری از سالم بودن شارژر و اتصالات آن مطمئن باشید.
  • در زمان شارژ باتری به باتری، همه تجهیزات برقی هر دو خودرو خاموش باشد.
  • برای شارژ باتری به باتری از باتری خودروی هم آمپر استفاده نمایید.
  • استفاده از ابزار کار مناسب
  • تشخیص درست عیب خودرو
  • تشخیص درست قطب مثبت و منفی
  • تمیز و محکم بودن به اندازه سر باطری ها و همچنین قطب ها
  • جلوگیری از دشارژ شدن بیش از حد باطری در اثر خاموش بودن طولانی مدت خودرو که باعث خرابی خواهد شد
  • استفاده از مصرف کننده هایی مثل سیستم صوتی و تصویری، هنگام خاموش بودن خودرو

استارت نزدن ماشین هیوندای iX 55

تلاش شما برای استارت زدن بی فایده است و هیوندای iX 55 استارت نمی خورد. علت آن چیست؟ علت های مختلفی باعث می شود تا هیوندای iX 55 استارت نخورد که به بررسی هر یک می پردازیم.

  • بهتر است نگاهی به باتری هیوندای iX 55 بیندازید. زیرا ممکن است علت استارت نخوردن به دلیل فرسوده شدن باتری خودرو باشد.
  • احتمال اینکه استارت نخوردن به خاطر پریدن یکی از فیوزهای داخلی باشد هم وجود دارد.
  • ممکن است یکی از قطعات سوئیچ فرسوده یا خراب شده باشد.
  • احتمال اشکال در اتومات استارت نیز هست.
  • بروز ایراد در دینام خودرو نیز منجر به استارت نخوردن هیوندای iX 55 می شود.

این موارد را تعمیرکار با تجربه پس از بررسی مشخص می کند که علت اصلی استارت نخوردن خودرو کدام یک از موارد بوده است.

علائم خرابی باتری ماشین هیوندای iX 55

اگر با این نشانه ها برخورد کردید، احتمال دارد که باتری هیوندای iX 55 خراب شده باشد که در چنین زمانی باید باتری را تعویض کنید. البته بهتر است قبل از اقدام فوری برای تعویض، سلامت باتری را تست نمایید تا اطمینان پیدا کنید که زمان تعویض باتری فرا رسیده است.

  • مشاهده تورم در بدنه باتری یکی از علائم خرابی آن به شمار می آید.
  • سولفاته بستن سر باتری ها
  • دشارژ شدن زود به زود باتری هیوندای iX 55
  • روشن نشدن خودرو
  • باز نشدن درب های خودرو با ریموت
  • مشاهده کم نور شدن چراغ های هیوندای iX 55
  • سفید شدن چشمی باطری ماشین

طول عمر باتری هیوندای ix55

از آنجا که برق همیشه جزء انرژی های حیاتی و در عین حال خطرناک بوده است باید موارد ایمنی هنگام کار با آن را رعایت کرده و به صورت استاندارد کار را به پایان برسانید.

عمر باطری ماشین به عواملی چون :

  • آب و هوا
  • مدت زمان استفاده و مسافت پیموده شده با خودرو
  • برند و تکنولوژی باتری
  • کشور سازنده باطری
  • کارکرد صحیح سیستم برقی خودرو مانند شارژ دینام
  • تاریخ تولید باتری