مشخصات فنی و قیمت باتری هیوندای i20

مشخصات باتری هیوندای آی 20 ( i20 ) چیست؟ و باتری فابریک این خودرو چند آمپر است؟

باتری هیوندا i20 در اوایل واردات و در مدل های پایینتر 45 آمپر با قالب ال1 و مربع شکل بود. اما رفته رفته بر اساس طراحی موتور و نیاز مصرف کننده های خودرو i20 باطری نصب شده روی این خودرو به صورت فابریک و اورجیتال 55 آمپر شد. به علت یکی بودن ابعاد باطری 55 آمپر و 60 آمپر، میتوانید باتری 60 آمپر هم برای این خودرو جایگزین کنید.

مشخصات فنی به شرح زیر است:

نوع باتری : اتمی (سیلد و بدون نیاز به نگهداری)

ابعاد باتری آی 20 :

  • طول : 24 سانت
  • عرض : 18 سانت
  • ارتفاع : 19 سانت

آمپر : 55AH

ولتاژ : 12 ولت

چیدمان قطب : قطب موافق یا چپ – پایه کوتاه

قالب : L2

بهترین باتری مناسب ماشین هیوندای i20 چه آمپر و چه مارکی است؟

ملاک، میزان آمپر و مشخصات استاندارد ارائه شده توسط کارخانه سازنده می باشد. اما بر اساس باطری های عرضه شده در ایران بهتر است بگوییم انتخاب کیفیت به اندازه آمپراژ نیز خیلی مهم است. شاید بتوان بازدهی یک باطری 60 آمپر کره ای را به میزان یک باتری 66 آمپر ایرانی دانست. اما برندهای ایرانی هم گزینه خیلی خوبی برای ماشین i20 است.

بنابراین برای خودرویی مانند هیوندای i20 حساس بودن سیستم برقی و هزینه تعمیرات این خودرو داشتن کیفیت امری لازم و ضروری است. میتوانید برای این خودرو تا ظرفیت 60AH بدون آسیب و استاندارد بر روی خودرو نصب نمایید. در نظر داشته باشید که توجه به ابعاد باتری بسیار مهم است. خوشبختانه تولیدکنندگان باطری در ایران کم نیستند و بین این تولیدات کیفیت های خوب دیده می شود. مارک های تولید شده توسط سپاهان باطری، برنا ، وایا باطری ، دورنا باتری ، پاسارگاد صنعت نیز مثالهای خوبی در شاخص کیفیت هستند.

قیمت باطری هیوندای i20

قیمت گذاری باطری هیوندای i20 بر اساس 5 عامل می توان تعیین نمود.

  1. اتمی یا اسیدی بودن : باتری های اسیدی کمی ارزانتر است و عموما از باطری های اتمی یا بدون نیاز به نگهداری استفاده می شود.
  2. آمپراژ باتری آی 20 : آمپر بالاتر یعنی قیمت بالاتر و آمپر پایینتر یعنی قیمت تمام شده کمتر.
  3. برند انتخابی : اینکه چه مارک باطری انتخاب کنید در تعیین قیمت اثر گذار است. محصولات صبا باطری ارزانتر و یا سپاهان که گرانتر هستند.
  4. خدمات : هر فروشگاهی طبق سیاست های کاری میتواند به گونه های مختلف کالای مد نظر را به دست مشتری برساند، خواه رایگان و یا با پرداخت هزینه .

خرید باتری هیوندای i20

در هنگام خرید باتری برای ماشین هیوندای i20 به چه مواردی توجه کنیم؟

  • توجه میزان آمپر باتری و ابعاد برای قرارگیری استاندارد آن و مناسب بودن برای تامین برق مصرف کننده های خودرو
  • توجه به تاریخ تولید باطری : باتری هایی که از تولید آنها بیش از 5 ماه گذشته باشد، گزینه مناسبی برای خودرو نخواهند بود. زیرا صفحات این باطری ها ضعیف شده و سولفاته موجب افت آمپر آن خواهد شد.
  • توجه به سالم بودن دینام خودرو : اگر صحت عملکرد دینام بررسی نگردد، دوباره شاهد خرابی باطری ماشین و خرید مجدد باطری برای هیوندای i20 خواهیم بود.
  • تعویض اصولی باتری توسط یک متخصص با تجربه برای آسیب ندیدن باطری و خودرو
  • گارانتی باطری : ضمانت باطری نشانه اصالت و کیفیت آن است. اگر برای باطری که گارانتی معتبری دارد هزینه کنید می توانید با خیال راحت از خدمات پس از فروش آن استفاده کنید. برای باطری هایی که تاریخ گذشته اند و گارانتی معتبری ندارند خرید آنها هیچ توجیه اقتصادی ندارد.

بالاترین آمپر یا ظرفیت باتری برای هیوندای I 20 چقدر است؟

در صورت نیاز بیشتر با توجه به نصب مصرف کننده هایی مانند لامپهای قوی (زنون) یا سیستم صوتی قدرتمند برای هیوندای آی 20 شما میتوانید تا ظرفیت 60 آمپر ساعت به صورت استاندارد جایگزین نمایید.

آیا آمپر بالاتر ضرری متوجه خودرو می کند؟

خیر، میزان آمپراژ بالاتر ضرری متوجه خودرو شما نمی کند چرا که ظرفیت باطری افزایش یافته و این ظرفیت بر حسب آمپر ساعت می باشد. این جریان مصرفی بستگی به نیاز خودرو شما به کار گرفته می شود و واکنش نشان می دهد و افت کمتری در طی زمانی که سپری می شود نسبت به یک باطری با آمپراژ پایین تر دارد.

عمر باتری هیوندای i20

باتری های فابریک این خودرو (کره ای) در شرایط اقلیمی معتدل (نه گرم و نه سرد) معمولا 3 الی 4 سال کار می کردند. برای باطری های جایگزین در شرایط نرمال و ایده آل استفاده از خودرو و البته برند های خوب بازار می توان عمری حدود 2 الی 3 و کارکرد 40000 کیلومتر را انتظار داشت (هرکدام زودتر فرا رسد).