بررسی مشخصات فنی باتری هیوندای النترا

باتری‌های النترا از نوع سیلد یا اتمی هستند. باتری‌های با ظرفیت ۶۰ آمپر و ولتاژ ۱۲ ولت بهترین گزینه برای خودرو النترا هستند. همچنین، امکان نصب باطری ۷۴ آمپر قالب L3 نیز روی مدل‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ این خودرو وجود دارد. توصیه می‌شود پیش از تعویض، تست باتری النترا را برای اطمینان از وجود ولتاژ کافی و شارژ مناسب برای عملکرد بهتر و طولانی مدت خودرو را فراموش نکنید. باتری هیوندای الانترا از نوع قالب L٢ است و باتری‌های با ارتفاع بلند روی النترا قابل نصب نیستند. ویژگی‌های باتری هیوندای النترا عبارت‌اند از:

ولتاژ = 12V

آمپر = 60 AH

ارتفاع = کوتاه و قطب هم سطح

جهت قطب‌ها= چپ L

ابعاد = 19*18*24

قالب باتری = L٢

نکته مهم دیگر این است که چک‌کردن تمیزی سر‌باطری و عاری بودن آن از سولفاته قبل از تعویض باتری النترا، برای اتصال صحیح باتری جدید ضرورت دارد.

معرفی بهترین برندهای باتری هیوندای النترا

هنگام خرید باتری ماشین هیوندای النترا، به ۶۰ آمپری بودن آن توجه داشته باشید؛ زیرا اگر باتری خریداری شده مناسب خودرو نباشد، روی عملکرد کلی ماشین و سنسورهای آن تاثیر منفی دارد. باتری دلکور، هیوندای، سپاهان باطری و باتری برنا از جمله بهترین برند‌های ایرانی و خارجی باتری النترا محسوب می‌شوند. باتری‌های دیگری مانند باتری صبا نیز برای افرادی که به‌دنبال خرید باتری با قیمت کمتر هستند، گزینه مناسبی محسوب می‌شود. اگر قصد خرید باتری باکیفیت ایرانی برای خودرو  Hyundai Elantra دارید، خرید سپاهان باتری و برنا باتری به شما توصیه می‌شود. کیفیت باتری‌های تولید شده توسط این دو شرکت نسبت به سایر تولیدکنندگان باتری در ایران بهتر است.

معرفی عوامل تاثیرگذار بر قیمت باتری هیوندای النترا

باتری‌های با ظرفیت آمپر بالاتر، هزینه بیشتری نسبت به باتری‌های با ظرفیت آمپر کمتر دارند. با‌توجه‌به اهمیت باتری در سیستم برقی خودرو، توصیه می‌شود همواره بهترین باتری را انتخاب کنید. خرید باتری با قیمت و کیفیت بالا به طول عمر باتری و سایر قطعات برقی خودرو کمک بسیاری می‌کند. برای مثال، قیمت باطری سمند تولید ایران علیرغم آمپر بیشتر، نسبت به باتری‌های ساخت کره ۶۰ آمپری خودرو خارجی هیوندای کمتر است. عواملی مانند قالب و مقدار آمپر، تاریخ تولید، نام برند و مدت گارانتی به همراه نوع آن (اتمی یا اسیدی)، روی قیمت باتری هیوندای النترا تاثیر‌گذارند.

اطلاع از زمان درست تعویض باتری ماشین النترا

برای اطمینان از سالم بودن باتری ماشین هیوندای النترا، هنگامی که باتری خودرو شارژ شده است، ولتاژ آن باید حداقل ١٢.۶ ولت باشد. این ولتاژ حین روشن بودن موتور بین۱۳.۷ تا ۱۴.۷ ولت است. در صورت دسترسی نداشتن به مولتی‌متر، می‌توانید با روشن کردن چراغ‌های جلویی (چراغ‌های بزرگ خودرو)، سیستم برق خودرو را آزمایش کنید. اگر چراغ ها نور ضعیفی داشت و پرنور نبود، نشانه ضعیف بودن باتری است و اگر قوی بود و قصد تست کردن آن را داشتیم، بعد از روشن شدن چراغ‌ها یک‌ربع الی بیست دقیقه صبر می‌کنیم. سپس، بعد از خاموش کردن چراغ‌ها ماشین را استارت می‌زنیم؛ اگر ماشین ضعیف و کند استارت خورد یا اصلا استارت نخورد، نشانه این است که باتری قدرت کمی دارد و ضعیف شده است.

در این صورت بهتر است پس از مطلع شدن از قیمت باتری کره ای یا ایرانی خودرو النترا، نسبت به تعویض باتری ماشین اقدام کنید. همچنین، اگر چراغ‌ها با دور موتور شدت خود را حفظ کرده و تغییر نکنند، معمولا سیستم شارژ به‌درستی کار می‌کند.

آشنایی با مهم‌ترین نکات در خرید باتری هیوندای النترا

هنگام خرید باطری برای خودرو النترا، حتما باید به نوع، کیفیت، گارانتی، تاریخ تولید، خدمات پس از فروش، ابعاد، و آمپر باطری توجه ویژه‌ای داشته باشید. پس از آمپر، ابعاد باطری در انتخاب و خرید آن بسیار حیاتی هستند؛ زیرا هر نوع باطری ۶۰ آمپر برای النترا مناسب نیست و باید ابعاد باطری با محفظه و فضای موجود در خودرو همخوانی داشته باشد. باطری مناسب برای النترا باید همه این موارد را دارا باشد تا عملکرد بهینه و طولانی مدت را برای خودرو فراهم کند.

در صورت تمایل به خرید آنلاین، باتری را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید. فروشگاه‌‌های معتبر مشخصاتی مانند گارانتی محصول، ضمانت اصالت باتری و خدمات نصب رایگان را ارائه می‌دهند. یکی از فروشگاه‌های معتبر که همه شرایط ذکر شده را دارد، فروشگاه باتری آنتایم است. این فروشگاه باتری اصلی را به‌صورت رایگان برای شما حمل و نصب می‌کند. همچنین، قیمت باتری‌‌های موجود در این فروشگاه‌ مناسب بوده و به‌نوعی، بهترین قیمت باطری ماشین محسوب می‌شوند. در‌نهایت، تعویض باطری در زمان مناسب و قبل از بروز مشکلات جدی، از اهمیت بالایی برخوردار است.ش