نمایش 1–24 از 366 نتیجه

باتری ماشین

اگر به دنبال خرید باتری ماشین هستید؛ حتما به برند تولید کننده، نوع باطری، تاریخ تولید و میزان ظرفیت قطعه توجه بسیاری داشته باشید تا بهترین باطری ماشین با عمر بالا را تهیه کنید.  توجه داشته باشید که آمپر و ظرفیت باطری خودرو متغیر است و شما باید متناسب با نوع خودرو خود آن را انتخاب نمایید. قیمت باطری ماشین نیز با توجه به برند و آمپر آن می تواند گرانتر یا ارزان تر باشد. جهت کسب مشاوره رایگان در خصوص خرید باتری ماشین مناسب با خودرویتان با کارشناسان ما تماس بگیرید.

3%-
1%-
1%-
1%-
1%-
1%-
3%-
3%-

انواع باطری ماشین؛ بر اساس تکنولوژی و فناوری

باتری ماشین با‌توجه‌به فناوری‌های متفاوتی که برای ساخت این قطعه به کار می‌رود، در انواع مختلفی تولید می‌شود. هر یک از انواع باتری مشخصات و ویژگی‌های مختص به خود و عملکرد متفاوتی نیز دارند. از پراستفاده‌ترین مدل‌های باطری خودرو می‌توان به باتری‌های سیلد (اتمی) و غیر سیلدی (اسیدی) اشاره کرد. در فروشگاه امداد باتری آنتایم انواع باتری‌های اتمی و اسید در برندهای ایرانی و خارجی و برای انواع خودروها عرضه می‌شود. 

باتری اسیدی خودرو (غیر‌سیلد)

باتری‌های اسیدی از صفحاتی تشکیل شده از سرب آنتیموان و کلسیم ساخته شده‌اند. باتری اسیدی ماشین، جزو قدیمی‌ترین مدل‌های باتری ماشین به شمار می‌رود. این نوع باتری خودرو قابل شارژ است و گزینه‌‌ای محبوب برای استفاده در وسایل نقلیه محسوب می‌شود. قیمت باتری خودرو نوع اسیدی نسبت به سایر مدل‌های باتری مقرون‌به‌صرفه‌تر است. این نوع باطری ماشین مدت زمان مجاز بیشتری برای نگهداری دارد و درصد خرابی ترمینال‌های آن بسیار کم است. 

باتری اتمی ماشین (سیلد)

باتری اتمی (باتری خشک) نسل جدید‌تری نسبت به باتری‌‌های اسیدی هستند و تکنولوژی ساخت آن‌ها بسیار پیشرفته‌تر است. باتری‌های اتمی از صفحات تشکیل شده از سرب آنتیموان و کلسیم ساخته شده‌اند. این نوع‌ باتری‌ها اغلب برای شرایط آب‌وهوایی گرم مناسب هستند. علاوه‌بر این؛ باتری‌های خشک یا اتمی طول عمر بالایی داشته و نیاز به مراقبت و نگهداری ندارند. قیمت باطری ماشین از نوع اتمی معمولا از اسیدی بیشتر است.

معرفی انواع برند باتری ماشین (ایرانی و خارجی)

با‌توجه‌به رشد و پیشرفت تولید قطعات خودرو، خصوصا در زمینه تولید باتری ماشین، رقابت بین برندهای سازنده باطری ماشین به‌شدت افزایش یافته است. از برندهای سازنده باطری خودرو می‌توان به برندهای کره‌ای و ایرانی اشاره کرد که هر کدام از آن‌ها نیز ویژگی‌های خاصی دارند. 

  • برندهای کره‌ای باطری خودرو: سولایت و ایندیگو شرکت هیوندای، هگزا، رویال، پلاتینوم و پوما
  • برندهای ایرانی باتری ماشین: برنا، پاسارگاد صنعت، دورنا باتری ارس، سپاهان باتری و صبا باتری

بین برندهای ایرانی باتری ماشین از نظر کیفیت و نوع خدمات، ابتدا سپاهان باتری و پس از آن به‌ترتیب برنا باتری و صبا باتری در صدر لیست قرار می‌گیرند. 

نکات مهم برای خرید بهترین باتری ماشین 

اگر می خواهید بهترین باتری ماشین را تهیه کنید باید حتما به چند نکته مهم توجه داشته باشید. از فاکتورهایی که هنگام خرید انواع باطری ماشین باید توجه کنید، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تاریخ تولید: تاریخ تولید در قسمت بالای باتری و به‌صورت سریال (با اعداد و حروف) روی هر باطری حک شده است. در خرید باطری خودرو حتما، محصولی را انتخاب کنید که کمتر از 6 ما از تولید آن گذشته باشد. 
  • آمپر: قدرت و طول عمر باتری با رتبه آمپر آن مشخص می‌شود. هر خودرو نیاز به یک باتری با آمپر به‌خصوصی دارد؛ بنابراین برای یافتن آمپر متناسب با خودرو خود می‌توانید از دفترچه راهنمای اتومبیلتان کمک بگیرید. 
  • ابعاد و سایز: در هر خودرو محفظه‌ ای مختص باطری تعبیه شده است؛ بنابراین ابعاد باطری باید به‌گونه‌ای باشد که به‌راحتی در این محفظه مخصوص قرار گیرد. 
  • محل قرارگیری قطب‌ها: جهت قرارگیری باتری (قطب راست R – قطب چپ L) در خودروها متفاوت است. برای انتخاب باطری مناسب خودرو، باید بتوانید قطب مثبت و منفی آن را در ماشین خود تشخیص دهید. 
  • نوع: همانطور که در بخش های قبلی اشاره کردیم در زمان خرید باطری ماشین با دو نوع اتمی و اسیدی مواجه خواهید شد. که مدل اتمی نیاز به مراقبت و نگهداری خاصی ندارد و از طول عمر بیشتری نیز برخوردار است. تنها قیمت باطری ماشین در مدل های اتمی مقداری بیشتر از اسیدی است.
  • برند : هر یک از برندهای باتری ماشین؛ ویژگی های خاصی دارند که باعث تمایز در بین آنها می شود. ممکن است شاهد باشید که قیمت باتری سپاهان یا برنا مقداری از سایر برند ها بیشتر باشد اما دلیل آن نیاز به مراقبت و نگهداری خاصی از باتری نخواهید نداشت. همچنین بالا بودن قدرت استارت و مجهز بودن به فیلترهای ضد انفجار باعث شده این دو برند جز بهترین باطری های شناخته شده بازار باشند.
  • گارانتی: درنهایت پس از بررسی و شناسایی این عوامل برای خرید اینترنتی باتری ماشین و هم‌چنین خرید حضوری باید به برند و گارانتی محصول نیز توجه کنید. برندهای متعدد باتری‌های ماشین موجود در بازار با‌توجه‌به تست باتری و در نظر گرفتن فاکتورهای ارزیابی شده، مدت زمانی را برای گارانتی دارند. این مدت زمان براساس نوع باتری و کیفیت مواد سازنده متفاوت خواهد بود.

کیفیت باطری ماشین و طول عمر آن

عوامل متعددی بر کیفیت و طول عمر باطری ماشین تاثیرگذار هستند. شما با‌توجه‌به این عوامل می‌توانید یک باطری مناسب و با‌کیفیت برای خودروتان تهیه کنید. علاوه‌بر این، با مراقبت از این قطعه می‌توانید طول عمر آن را نیز افزایش دهید و بیشترین استفاده را از باتری داشته باشید. در ادامه به شرح هر یک از عوامل تاثیرگذار بر کیفیت و طول عمر باتری خودرو پرداخته‌ایم. 

  • عادت‌های رانندگی: میزان کارکرد خودرو (برحسب کیلومتر) – زمان کارکرد (تایم روشن بودن و خاموش بودن خودرو)
  • آب و هوای منطقه تردد: گرمسیر بودن منطقه تردد و سردسیر بودن بیش‌ازحد موجب کاهش طول عمر باتری می‌شود. 
  • کشور سازنده: باتری ماشین تولید شده در کشور آلمان (وارتا، بوش آلمان) و کره (هیوندای و گلوبال) یادآور کالای باکیفیت با طول عمر بالا هستند. در ایران نیز کارخانه‌های سپاهان باطری، برنا باتری، پاسارگاد صنعت باطری نیز از بهترین‌ها محسوب می‌شوند.
  • تکنولوژی ساخت باطری: از تکنولوژی‌های جدید تولید باتری ماشین می‌توان به باتری AGM و باطری VRLA اشاره کرد.

علاوه‌بر موارد فوق که بر کیفیت و طول عمر باتری ماشین موثر هستند، تاریخ تولید باتری نیز بر کیفیت این قطعه تاثیرگذار خواهد بود. هر چه تاریخ تولید باتری جدیدتر باشد، باتری بهتر و باکیفیت‌تر خواهد بود. هم‌چنین برای مدت زمان بیشتری می‌توانید از این قطعه استفاده کنید. 

قيمت باطری ماشين در انواع مختلف

باتری ماشین برای هر خودرو قیمت‌های متفاوتی دارد. به‌عنوان مثال قیمت باطری ماشین برای خودروهای لوکس و گران، خودروهای اسپرت و كاميون‌ها معمولا به باتری‌های قوی‌تر احتياج دارند؛ درحالی‌که برای موتورسيكلت‌ها، باتری‌هایی با ظرفیت کمتر مورد‌استفاده قرار می‌گیرد. هر چه ظرفیت باتری کمتر باشد قیمت آن نیز کمتر خواهد بود. علاوه‌بر این، تفاوت در فناوری باتری ( اتمی، اسیدی، ای جی ام، ژله‌ای و VRLA) و این که آيا باتری به خدمات اضافی نياز دارند يا خير، موجب تغییر در قیمت روز باتری ماشین خواهد شد. البته عواملی چون برند، کیفیت و سال تولید باطری ماشین نیز در قیمت این قطعه بی‌تاثیر نخواهند بود. برای خرید اینترنتی و اطلاع از قیمت باطری صبا، وایا، سپاهان و برنا و… با مناسبترین مبلغ می توانید همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سوالات متداول:

  1. آیا امکان خرید باتری نو بدون تحویل باتری کهنه وجود دارد؟ 

بله؛ دلیل اینکه باتری کهنه را از شما دریافت می‌کنیم این است که قیمت آن را از مبلغ باطری نو کم کرده‌ایم. اگر نخواهید باطری فرسوده خود را تحویل دهید، باید هزینه‌ آن را بپردازید. در واقع ما قیمت باتری کهنه را به قیمت روز باتری فرسوده کم می‌کنیم و این کار هزینه شما را در هنگام خرید باطری خودرو کاهش می‌دهد. 

  1. قیمت باطری ماشین کهنه یا فرسوده ماشین چگونه محاسبه می‌شود؟

برای قیمت‌گذاری باید به آمپراژ باتری توجه کرد؛ به‌عنوان مثال اگر بخواهیم قیمت باتری 60 آمپر نو را در‌صورت دریافت باتری کهنه شما محاسبه کنیم باید قیمت باتری 60 آمپر شما را ضربدر قیمت روز باطری فرسوده کنیم و این مبلغ را از قیمت باتری نو که قرار است خریداری کنید کسر کنیم.

  1. اگر باتری ماشین کهنه ما آمپر بیشتر یا کمتری داشته باشد قیمت آن چگونه محاسبه می‌شود؟

اگر باتری کهنه شما آمپرش بالاتر باشد مبلغی کسر می‌شود و اگر کمتر باشد مبلغی به قیمت باتری جدید اضافه می‌شود. دراین‌صورت محاسبات طبق آمپراژ معادل یکدیگر انجام شده است. یعنی یک باطری 60 آمپر نو، معادل 60 آمپر باتری فرسوده از قیمتش کم شده است.

  1. طول عمر باتری خودرو چقدر است؟

طول عمر باتری خودرو به عوامل متعددی بستگی دارد. از این عوامل می‌توان به کیفیت باتری، شرایط آب‌وهوایی، نحوه استفاده و نگهداری باطری ماشین اشاره کرد. به‌طورکلی، باتری خودروها در حدود 3 تا 5 سال دوام می‌آورند، اما این مدت ممکن است با‌توجه‌به شرایط متغیر، کمتر یا بیشتر شود.